Hansi ideges
Persze ez sem volt egyszerű, 3-4 ember kínosan ügyelt arra, hogy az autók centire pontosan álljanak egymás mellett, és nem átallottak huszonhétszer kiállni, majd még egyenesebben visszaállni.
Centizik az X1-eket |
Rusnya vagy stílusos az X1?
Az autóba belehuppanva éreztem, hogy ez jó lesz. Korábban csak képen láttam X1-est, és azt gondoltam, ez a legrondább BMW a világon. Nos, most azt gondolom, hogy erről készültek a legrosszabb fotók, ugyanis az X1 az egyik legstílusosabb autó széles e világon.
I
Az már csak hab volt a tortán, hogy a Twinturbo technológiának köszönhetően úgy ment, mint az állat. Ennek felettébb örültem, hiszen éppen egy X5 M-ből ültem át, és méretkülönbség nem ment feltűnően a minőség rovására.
Persze nekem nem sok fogalmam volt arról, mi megy egy autó motorterében, és őszintén megvallva, nem is nagyon érdekel. A lényeg, hogy menjen, akkor és annyira, amikor és amennyire én akarom. A BMW X1 xDrive28i (tényleg ez a gyári neve) pedig ezt a néhány dolgot pompásan teljesítette. Nő vagyok, így megengedhetem magamnak, hogy most ne legyek pártatlan: imádom a BMW-t!
Miért pont az X1?
Miért az X1-gyel kezdték a technológia bevezetését? Ezt a kérdést tettük fel a sajtótájékoztatón megjelent gyári mérnököknek. A válasz pedig az volt, hogy miért ne? Hehe, köszi. És persze azt sem árulták el, mi lesz a következő, például az X6-os, vagy várható-e, hogy a közeljövőben minden modellel áttérnek a kettős turbós motorra… Próbáltuk leitatni az egyik mérnököt, de nem volt annyi pia a helyen, hogy eláruljon valamit, csak mosolygott. Szerintetek mi lesz a BMW-kkel?
Fiús dolgok következnek
Nyilván senki sem gondolja, hogy a következő sorokat én maradéktalanul értem, kihagyni viszont semmiképpen sem szeretném őket, hiszen mégis csak erről szól ez a világpremier. A hivatalos sajtóanyag néhány sora sokkal határozottabban foglalja össze, miért a 28i az X1 után, és végre lelkes olvasóim sem maradnak észérvek nélkül!
Tehát, nagylevegőőő: „A négyhengeres erőforrás teljes egészében új fejlesztésű, 2,0 literes, alumínium forgattyúsházzal. Konstrukcióját tekintve szoros rokonságban van a BMW kettős turbófeltöltő technikájával működő, soros hathengeres motorokkal, amelyek a kiemelkedően magas hatásfokú „Twin-Scroll” feltöltési koncepció, a mágnesszelepes injektorokkal kialakított, nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés, illetve a BMW szabadalmaztatott, Valvetronic változó szelepvezérlésének ismét továbbfejlesztett technikáját sorakoztatják fel. Az új motorgenerációhoz tartozó 2,0 literes motor elődjénél magasabb vonóerővel, valamint kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel dolgozik.” Kifúj.
Ez ugyanaz, lányosan
A 245 lóerős kis piros csoda szó szerint csak úgy suhant a szlovéniai szerpentineken és nagyon kényelmes volt. A hatfokozatú manuális váltó kényelmes, és minden olyan, mint amit már a BMW-től megszokhattunk.
Az alapfelszereltségben a stop-start funkció is benne van, amit én speciel utálok, mert sohasem tudom, hogy lefulladtam, vagy csak leállt magától és ráindítsak, vagy majd megteszi helyettem.
Persze ettől függetlenül környezetvédelmi szempontból egy igazán hasznos tulajdonság, és majd egyszer én is megszokom.