M után i
A kevésbé környezetszennyező autóknak kitalált név nem az első almárka a gyár életében, a sportmodellek régóta az M GmbH színeiben futnak. Genfben módunk nyílt találkozni az i-projekt vezetőjével, Ulrich Kranz úrral, akivel a BMW standján beszélgettünk.
2007-ben kezdtek dolgozni olyan autókon, amelyek kifejezetten a világ sokmilliós metropoliszaiban, például New Yorkban, Párizsban, Hongkongban élő ügyfelek napi munkába járására szolgálna.
Várostervezők és polgármesterek
Az új modellek körvonalazásakor várostervezőket és politikusokat is megkérdeztek az infrastruktúra-fejlesztés irányairól. A környezetszennyezés csökkentése érdekében a helyben káros anyagot nem kibocsátó elektromos hajtásra esett a választás, amit a nagyobb, nem kizárólag városi közlekedésre szánt autóknál hibriddé egészít ki egy belső égésű motor.
Nagyjából egy mai Golf mérete a felső határ, amekkora autót még érdemes tisztán akkukkal és elektromos hajtással megtervezni.
Értelmetlen a Golfnál nagyobb elektromos autó
Műszakilag megoldható volna, de az ennél nagyobb autókba már annyi nehéz akku kellene, ami értelmetlenné teszi a tisztán elektromos üzemet. Az i8-ban is a konnektorról tölthető hibrid a megoldás – mondta Ulrich Kranz. A sportautó így zajtalanul és szagtalanul haladhat városban, de hosszabb útra is el lehet vele indulni, mert a benzinkutak nem tűnnek el.
Jó hír, hogy a BMW hű marad a hátsókerék-hajtáshoz. Egy elektromos motorú autóban igazán van értelme a hátsó hajtásnak, mert a villamos gép azonnal teljes nyomatékkal húz, elinduláskor az átterhelődés mindig a hátsókerekes modelleknek kedvez.