Aktuális

Hol keres állást a magyar?

Egyre kevésbé használják az álláskeresők a nyomtatott sajtót, illetve a munkaügyi központok szolgáltatásait. Az ismerősökön keresztül történő munkakeresés, érdeklődés is veszített a népszerűségéből, de akkor hol keres állást a magyar?
Hol keres állást a magyar?
A kétkezi munka jövője

Budapesten az internetes penetráció, falun pedig az egyéb lehetőségek hiánya ösztönzi az online álláskeresést – derült ki az NRC kutatásából, amelyben az álláskeresési preferenciákat térképezték fel. A fővárosban és a kistelepüléseken 70 százalék felett van azoknak az aránya, akik elsődlegesen a világhálón próbálnak munkát találni. Az egyéb városokban a válaszadók 66 százaléka tervezi (vagy már próbálta) a netes álláskeresést.

Gyors, könnyű és hatékony

Hol keres állást a magyar?Míg 2008-ban a kutatásban résztvevők 55 százaléka inkább az ismerősöktől kérdezősködött állás iránt, tavaly már csak a válaszadók fele. Az internetes munkakeresés 2010-re beérte a „networking” típusú álláskeresést. Két év alatt az állásbörzék, az álláskereső oldalak is népszerűbbek lettek, illetve egyre többen próbálnak munkát keresni közvetlenül a cégek megkeresésével. Ezzel szemben a tanácsadó cégeken, munkaügyi központon keresztül, valamint a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetések között kevesebben vadásztak állásra.

A felhasználók csaknem harmada azért kedveli a netes álláshirdetéseket, mert gyors és nagy a választék. A kényelem a válaszadók 15 százalékának fontos, a könnyű keresés pedig a tizedüket vonzza az állásportálokra. A legtöbben (62 százalék) akkor keresnek fel egy ilyen weboldalt, ha épp nincs munkájuk, 39 százalék viszont csak nézelődik, érdeklődik, hogy milyen pozíciókat kínálnak azon a területen, ahol épp dolgozik. A látogatók több mint egyharmada azért keresgél, mert állást szeretne változtatni, és a negyedük használja arra, hogy felkészüljön az álláskeresésre, illetve önéletrajz-feltöltésre.

Nőhet a foglalkoztatási hajlandóság

A felmérés szerint az állásportálokon hirdető cégek száma 2010-re csaknem elérte a válság „begyűrűzése” előttit, javuló tendenciát mutattak a számok. A foglalkoztatás bővítése a versenyszférából indult, az idei évben is meghatározó szerepe lesz a gazdasági szervezeteknek a piaci mutató javításában. A munkaadók pozitív várakozásokkal, növekedéskezeléssel, utánpótlás-neveléssel, fejlesztésekkel és beruházásokkal készülnek a várható fellendülésre – áll a kutatásban. A cégek szerint az online álláskeresés térnyerése szélesíti a megszólítható munkavállalók körét, hiszen a térbeli korlátok eltűnnek.

A cikk folytatásáért kattints!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top