nlc.hu
Aktuális
Kihez fordulsz tanácsért fontos döntések előtt?

Kihez fordulsz tanácsért fontos döntések előtt?

Kihez fordulsz tanácsért fontos döntések előtt?Télapó: Ahhoz szoktam fordulni, aki véleményem szerint érdemben hozzá tud szólni a dologhoz, nem elfogult, ért hozzá stb. Ez mindig az adott problémától függ. Van, amiben az anyámhoz fordultam, van, amiben az orvosom tanácsát kérem ki, és van, amiben egy ügyvédét. A döntést végül mindig magam hozom meg, mérlegelve a véleményeket.

pimpőke: Általában egyedül döntök. De ha mégis más tanácsára szorulok, a legjobb barátnőm szerepel az első helyen, ő biztos reális képet alkot a problémámról, és nem elfogult. Ezt a családomról és a páromról sajnos már nem tudom kijelenteni.

Szelina: Egyetértek! Csak magad tudod megoldani az adott problémát. Kiönteni a szívem a barátnőmnek szoktam, meghallgatom a véleményét, de nem befolyásol a döntésemben. Általában már akkor látom a megoldást, amikor elmesélem neki a történetet. A megbeszélés rávilágít sok olyan dologra, ami előtte fel sem tűnt.

Mirr-murr: Attól függ, magánéleti probléma-e vagy munkahelyi. Ha magánéleti, mint például: fogadjak-e a gyerek mellé bébiszittert vagy ne, azt a párommal beszélem meg. Általában rám hagyja a döntést, de türelmesen végighallgat, és rávilágít néhány mellékkörülményre. Ezt díjazom. Egyébként is ő a legjobb barátom, ki másra is hallgatnék? A munkahelyi gondokkal már más a helyzet. Eleinte azokat is az orrára kötöttem, de azt vettem észre, hogy nem igazán szereti. Valószínűleg úgy gondolja, neki is megvan a maga baja, hagyjam békén a munkámmal odahaza. És igaza is van. Úgyhogy ezeket vagy a barátnőmmel vagy az édesapámmal vitatom meg, hátha van ötletük.

Cilike: Én elég bizonytalan ember vagyok, úgyhogy mielőtt döntenék, mindig kikérem olyan személyek tanácsát, akiket az ügyben kompetensnek érzek, vagy akikre felnézek. Van például egy kolléganőm, aki olyan éleslátó, hogy bármilyen munkahelyi dologban fordulok hozzá, követhető, bölcs tanáccsal szolgál. Amikor válni készültem, akkor pedig egy jó barátnőm vállán sírtam, és őt kérdezgettem mindig, ha nem tudtam, hogyan tovább. Nem tanácsokat adott, mert okos, hanem biztatott, hogy úgy cselekedjek, ahogy a szívem diktálja. Hálás vagyok neki ezért. 

anci67:
Általában senkihez nem fordulok. Ugyanis rájöttem, hogy a tanácsok amolyan nesze semmi, fogd meg jól dolgok. A nagy horderejű problémákat és a kicsiket is a férjemmel beszélem meg, és közösen döntünk. Abban persze nem, hogy milyen cipőt vegyek, vagy ilyesmi. Azt magam döntöm el, de abban se kérek tanácsot, leginkább azért, mert a saját ízlésem az enyém, a tanácsadóé meg az övé. Hoztam rossz döntést, lassan kilábalok belőle, azt hiszem. De a rossz dolgok megélése ugyanúgy az életünk része, mint a jóké.

wineguy: Kérdéskörfüggő. Általában a téma szakértőihez. Van, ami nem jön be, de nagyon kétségbe nem esem, mert a döntéseim többesélyesek, soha nem ragaszkodom egy verzióhoz. Ha pedig utólag rossznak bizonyul az elhatározás, megpróbálom a hasznomra fordítani, és megkeresni, hogy mivé lehetne átalakítani. Mérgelődni, sírni soha nem szoktam.

Következő heti felvetésünk: Szoktál élelmiszert kidobni?

Kihez fordulsz tanácsért fontos döntések előtt?

                                                                      Szóvá teszem

Száz gyermek vár hallásjavító műtétre!
Kihez fordulsz tanácsért fontos döntések előtt?Tisztelt Szerkesztőség! Kisfiam hallássérülten született. Problémájára megoldás a cochleáris implantátum lehetne. Több mint egy éve vagyunk várólistán a szegedi klinikán, az OEP azzal hitegetett minket, hogy minél előbb beszerzik a szükséges készülékeket. Végül megkönnyebbülésünkre ki is írták a tendert ez év márciusában. Majd az OEP törölte ezt a beszerzési pályázatot, ennek eredményeképpen ma közel 100 fő vár kétségbeesetten hallásjavító műtétre. A mi kisfiunk, több más gyermekkel együtt lassan kifut az időből. A műtét ajánlott életkora gyerekeknél másfél-két éves kor. Minden hónap, nap rontja a gyerekek esélyeit a beszédtanulásra és a teljes életre. Mi, szülők nagyon örülnénk, ha minél nagyobb hírverése lehetne az ügynek.
Köszönettel: Gyöngyösi Zsófia

                                                                      Találkozzunk újra!

A szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán 1971-ben végzett matematika–fizika szakos évfolyam tanulói számára találkozót szervezünk. Információért jelentkezz Soós Piroskánál! Telefonszám:  00 36 30-9124518

                                                                        Tanácsunk

Dr. Ottlakán Johanna
fogyasztóvédelmi tanácsadó

Nem ennyiért rendeltünk szállást!
Tisztelt szakértő! Nemrégiben fürdőn töltöttünk egy hétvégét. Előzőleg e-mailben közölték velünk, hogy az előre befizetett szállásutalványunkat a panzióban érvényesíthetjük, továbbá hogy a szállás 3900 Ft/fő/éjszaka. A helyszínen mégis azt állították, hogy 2011. 03. 01-ről 2011. 04. 31-e között 4900 Ft/fő/éj fizetendő. Mivel ketten voltunk, a háromnapi „többlet” 6000 Ft-ot tett ki, ami már kissé sok egy átlagos magyar nyugdíjasnak. Ajánlott levélben panasszal éltük, de egy hónapja hiába várjuk a választ. Mit tegyünk? Dr. Domján József és Józsefné Győrből.    

Válasz:

dr. Ottlakán Johanna
Dr. Ottlakán Johanna

Jogos a felháborodásuk, hiszen Önöket senki sem tájékoztatta arról, hogy a visszaigazoló levélben megjelölteken túl bármit is fizetniük kellene. Pedig kellett volna jelezni Önöknek az esetleges pluszköltségeket. Több okból is. Egyrészt azért, mert utazási szerződésnél előzőleg minden díjról külön-külön és összességében is tájékoztatni kell a leendő utasokat. Még azokról a pluszköltségekről is, amelyeket esetlegesen a helyszínen kell fizetni (pl.: helyi idegenforgalmi adó, kaució, takarítás díja). Másrészt azért, mert ez a szerződés interneten jött létre, így a visszaigazoló levélben leírt árnál többet nem lehet kérni az utastól. Ez nagyjából lefedi azt a helyzetet, mint amikor a boltban a kasszánál többet akarnak felszámítani, mint amit a polcon függő cédulán láttunk. Ami természetesen nem jogszerű. Ebben az esetben jogos a fogyasztó panasza.

Persze ahhoz, hogy bármilyen esetben visszakérhessük a díjkülönbözetet, elengedhetetlen, hogy szóba álljanak velünk. Ha ez sincs meg, akkor marad a békéltető testületi eljárás indítása vagy a polgári per, melyek valljuk be őszintén, nem a leggyorsabb és nem mindig a legolcsóbb lehetőségek, sőt bizonyos összeghatárnál – mint a megkeresésben is szereplő összegnél – nem éri meg szaladni a pénzünk után.
A leírt esetben a cég legalább három előírást szegett meg. Egyszer a tájékoztatási kötelezettségét, mely az utazási szerződésekről szóló 281/2008. kormányrendeletben került rögzítésre. Másodszor a „kiírt ár – felszámolt ár” eltérésének tilalmára vonatkozó rendelkezéseket, melyeket a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben találunk meg. Végül a válaszadást mulasztotta el az előírt 30 napon belül. Ezeket a mulasztásokat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tudja bejelentés esetén értékelni.

Kihez fordulsz tanácsért fontos döntések előtt?A cikk nyomtatásban a Nők Lapja e heti számában jelent meg. 

A legfrissebb szám tartalmából: 

  • Oszter Alexandra: A kisfiam a legfontosabb az életemben
  • Izing Klára: Amikor a Holdat felfalja a sötétség
  • A családi segítség kiutat jelent
  • Nők 24 órás készenlétben 
  • Mit kezdjünk egy neveletlen gyerekkel? 
  • Epergyermek

Ha előfizetnél a lapra, itt és most megteheted!

 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top