Olvasnál még? Kattints a legfrissebb hírekért! |
Az alma a britek számára eddig nem létezett kenyérre kenhető formában, legalábbis kereskedelmi forgalomban nem lehetett kapni almából készült dzsemet vagy lekvárt, egészen mostanáig. Nemrég ugyanis Michelle McKenna, a 36 éves brit édesanya beszállítói szerződést írt alá a legnagyobb brit kereskedelmi áruházlánccal, a Tescóval.
Michelle és vőlegénye, Paul a lekvárokkal Fotó: dailymail.co.uk |
A kitartó hobbiszakácsnő, aki egy kétéves kislány édesanyja, a saját kertjében lévő almafák gyümölcsének befőzésével kísérletezett hónapokon keresztül, hogy egy olyan lekvárt készítsen, amely helyettesítheti a hagyományos kerti gyümölcsösök terméseiből készülő sütitöltelékek ízvilágát. Rájött ugyanis, hogy a boltokban nem lehet olyan almából készült lekvárt kapni, amely édesanyja régi receptjeinek lényegét jelentette.
Az üzleti vállalkozást vőlegényével ketten vezetik, egyelőre még alkalmazottjuk sincs. A recept tökéletesítését követően együtt kezdték el árusítani a terméket, először piacokon, majd kisebb csemegeboltokban. Kezdetben a szomszédság számára feleslegessé vált gyümölcsöket dolgozták fel, mára azonban már kinőtték a környéken termő mennyiséget.
A brit áruházlánc üzleteiben először ötféle – almás, almás-áfonyás, almás-rebarbarás, almás-gyömbéres és almás-fügés – ízesítésben lesz kapható Michelle lekvárja, amelyet a hajcsatokat imádó recepttulajdonos után Clippy’s fantázianéven kell keresni a polcokon. A Tesco kereskedelmi képviselője szerint a termékcsalád nagy sikerre számíthat, és sokáig a piacon lesz majd világszerte.