Aktuális

Twitteren tereli nyáját a pápa

Az egyház is halad a korral. A híveknek már nem elég, ha XVI. Benedek áldást mond a Szent Péter téren, ennél több kell. A pápa ezentúl Twitteren is elérhető, sőt a Vatikán saját hírportált indít. Karafiáth Orsolya különvéleménye a netező pápáról.

A hír: XVI. Benedek pápa megírta első üzenetét a Twitteren, amelyben bejelentette az új vatikáni hírportál elindítását.

„Kedves Barátaim! Épp most indítottam el a News.va-t. Legyen áldott Jézus Krisztus Urunk! Imáimmal és áldásaimmal, Benedictus XVI” – írta angol nyelven a katolikus egyházfő.

Az első multimédiás vatikáni hírportál, az egyelőre angol és olasz nyelvű www.news.va indítását Joseph Alois Ratzinger pappá szentelésének 60. évfordulójához időzítették. Feladata, hogy az internet és a hordozható számítógépek korában elérhetőbbé tegye a vatikáni kommunikációt.

Korábbi vatikáni bejelentés szerint a rádióban, a nyomtatott sajtóban és a televíziós híradásokban megjelenő információk összefoglaló oldala az új hírportál, amelynek fejlesztését Benedek pápa személyesen is nyomon követte.

Karfiáth Orsolya különvéleménye:
Twitteren tereli nyáját a pápaMiért is lenne olyan szenzációs, hogy a pápa használja a modern technikai vívmányokat? Csak elsőre tűnik kicsit furának a dolog, ha belegondolunk, hogy az egyház feje is nyilván kocsival, repülővel jár, van mobilja, és eddig is megjelent már egy csomó minden róla az interneten, egyáltalán nem olyan nagy csoda, hogy most jön a Twitter és az új weboldal. Nyilván magánszemélyként nem fog fellépni Ratzinger a Facebookra, hogy lájkolgassa a hívek kommentjeit, de az igenis rendben van, hogy folyamatosan üzeneteket küld (még ha nem is ő maga írja ezeket, hanem valaki a cégnél).

Az üzenet mégis világos: a katolikus egyház keresi a kapcsolódási pontokat, az érintkezés lehetőségeit, az utat a megmaradt nyájhoz. Mindenki tudja, hogy az egyház folyamatosan veszíti az erejét, egyre kevesebben vannak a gyakorló katolikusok, a templomba járók, egyre fogy a táboruk. Az egyház joggal érzi, hogy a fiatalokat nem képes megszólítani, és pontosan tudja, hogy a fiatalok (azaz az utánpótlás) nélkül széthull minden. Nem segítettek a helyzeten az utóbbi évek botrányai sem, a pedofil-ügyek, a náci bűnösök külföldre szökésének segítésével kapcsolatos egyre több információ, az abortuszkérdés soha nem szűnő vitája sem. Az sem vált a Vatikán javára, hogy nem lép abban az ügyben, amit sokan sürgetnek: a megújulás ügyében. Most persze lehetne azt mondani, hogy hú, hát hogyne újulna, itt ez a weboldal, meg itt a Twitter: de ezek csak szemfényvesztések, látszatdolgok.

A valódi megújulás, a reformok még váratnak magukra. Lehet, hogy ma egy kis twitterezgetés, és holnap a cölibátus eltörlése? Kétlem. De ezekkel a tevékenységekkel is megy az idő, és hátha így elindul valami igazibb párbeszéd. Gondolom fórumok nem lesznek, vagy ha igen, igencsak megszűrik a kommenteket, de ha létrejön egy olyan hely, ahol fel lehet tenni a valódi kérdéseket, és esetleg ez beindít valamit, az már kész haszon. De persze addig is: meglátjuk. Legalábbis az új weboldalt. Gondolom rengetegen felmennek rá. Nem hiszem, hogy létezik még olyan site, ami induláskor ekkora ingyenhírverést kapna. Ez a hír nyilván bejárja az egész világsajtót, és ha csak a rákattintók fele belenéz az oldalba, már olyan forgalmat fog bonyolítani, ami elképzelhetetlen. Kíváncsi lennék, hogy kihasználható-e reklámfelületként a vatikáni felület – valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek ez megfordult a fejében. Milyen vidám lenne, ha mondjuk a Prada hirdetne rajta – legalább kicsit visszafizetne az ingyenreklámért, amit akkor kapott, amikor az volt az újság, hogy a pápa (is) Pradát visel…

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top