A postaládánkba ömlenek a szórólapok és akciós újságok, a vonalas telefonon és még mobilon is megtalálnak a telemarketingesek, akik különféle jól csengő ajánlatokkal próbálnak pénzköltésre bírni minket. Ha munka közben hívnak, az zavaró, ha a szabadidőnkben, az még inkább.
Egy brit férfi annyira megelégelte a reklámhívásokat, hogy végül beperelte az egyik céget ideje pocsékolásáért: percenként 3400 forintos fájdalomdíjat követelt, amit a bíróság meg is ítélt neki.
Az idő pénz
A bíróság nem az első lépése volt, korábban először még feliratkozott arra a listára, amelyen azokat összesítik, akiket békén kellene hagyniuk a telefonos ügynököknek. Otthoni telefonján azonban továbbra is érkeztek a kéretlen hívások. Ezek után közölte a telefonálókkal, hogy az idő pénz, az övé percenként 3400 forint, de ez sem használt. Így Herman lemérte az egyik hívás idejét, és elküldte a számlát az érintett marketingcégnek 19 és fél percről, azaz 66 300 forintról. A cég nem reagált, erre a férfi a kis összegű tartozásokat kezelő bírósághoz fordult, és nyert, a bíróság kifizettette a céggel Herman percdíját.
Többé nem is hívták – legalábbis attól a cégtől. A többiekkel azóta közli, hogy mennyibe fog ez nekik kerülni, ha még egyszer meg merik próbálni.