nlc.hu
Aktuális
Monica Bellucci: “Tetszik az öregedés”

Monica Bellucci: “Tetszik az öregedés”

Sokszor felkerült már a világ legvonzóbb nőiről készült listákra. Hosszú, sötét hajával, érzéki mosolyával, nőies idomaival Monica Bellucci maga a megtestesült olasz szépségideál. Ennél azonban sokkal több: egyre érettebb színésznő, aki merész szerepválasztásaival hívja fel magára a figyelmet.
Monica Belucci: Tetszik az öregedés

A magyar közgondolkodásban az olasz nő Lollobrigida óta (de valószínűleg Mátyás király felesége óta) a bomba nő szinonimája. Ebben a meggyőződésünkben az olasz filmipar olyan büszkeségei erősítettek meg bennünket, mint Claudia Cardinale, Anna Magnani vagy Sophia Loren. Valószínűleg nem véletlen, hogy amikor a példaképeiről kérdezik, az ő nevüket sorolja fel a nemzetközi filmvilág olasz születésű, koronázatlan szépségkirálynője, Monica Bellucci is. A szexszimbólumként és stílusikonként is számon tartott színésznő mind külsejének, mind tehetségének köszönhetően a nagy elődök jogos örökösének számít. Monica Bellucci nevét akkor tanulta meg a világ, amikor Koltai Lajos kamerája és a szicíliai Castelcuto teljes férfilakosságának bámuló tekintete előtt magas sarkú szandáljában végigtipegett a tengerparti sétányon. A frontra küldött férjét hiába váró, az irigy kisváros szájára kerülő gyönyörű Malena szerepe hozta meg a világhírt a színésznőnek, aki mögött addigra egyébként már tízéves pályafutás és több mint húsz film állt. Pedig eredetileg nem a show-bizniszben képzelte el a jövőjét, ügyvédnek készült, és csak azért kezdett el modellkedni, hogy fedezni tudja tandíját a perugiai egyetemen. Saját bevallása szerint azonban, bár értékelte, milyen védett körülmények között nőtt fel szülei egyetlen gyermekeként egy umbriai városkában, szörnyen unalmasnak találta az ottani életet. „Úgy álltam hozzá a dologhoz, hogy mindent köszönök, de pontosan az ellenkezőjére van szükségem ahhoz, hogy szabad lehessek” – idézte fel kislánykori emlékeit egy interjúban.

Merész filmek

Monica Belucci: Tetszik az öregedésNem csoda, hogy az umbriai ügyvédkedés helyett inkább a nemzetközi modellkarriert választotta, amely Párizsba, majd New Yorkba repítette, és olyan márkák arcává tette, mint a Dior vagy a Dolce & Gabbana. Emellett színészmesterséget tanult, és hamar kiderült róla, hogy számos filmvászon felé kacsingató kolléganőjével ellentétben nem csak a külseje miatt érdemes figyelni rá. „Nagyszerű érzés, hogy az emberek gyönyörű nőként gondolnak rám. A szépség a természet ajándéka, meg kell becsülnünk. Ugyanakkor üdítő változatosságot jelent, ha kiléphetek ebből a skatulyából, és bebizonyíthatom, hogy játszani is tudok. Nőként imádom, ha ragyogó és szép lehetek, színésznőként azonban szívesen bújok csúnya vagy öreg figurák bőrébe, ahogyan a szerep megkívánja” – nyilatkozta, azt sem hallgatva el, hogy akadt már rendező, aki éppen túlságosan kedvező megjelenése miatt adott neki kosarat. Igaz, tette hozzá, csak idő kérdése, és az ilyen esetek többé nem ismétlődnek meg. Nem mintha Monicának bármi félnivalója lenne, 49 évesen ugyanolyan lélegzetelállítóan néz ki, mint tíz, húsz vagy harminc évvel ezelőtt. „Hihetetlen dolog az öregedés, nagyon tetszik! Az ember elveszíti a fiatalság természetes báját, viszont hangsúlyosabbá válik az egyénisége, és ez sokkal érdekesebb” – jelentette ki. A szerepei között valóban viszonylag kevés olyan akad, ahol csak szépnek kellett lennie. Van rá példa persze, például A Kleopátra-küldetés című Asterix és Obelix-filmben római és egyiptomi férfiak egyaránt csak hebegni-habogni tudnak, ha a szépséges királynő rájuk emeli tekintetét. Malena azonban már sokkal összetettebb, tragikus sorsú figura, nem véletlenül kapott a film számtalan rangos díjat és jelölést, míg a színésznő későbbi szerepválasztásai közül nem egy kimondottan merésznek nevezhető. Közéjük tartozik Mel Gibson óriási bevételt hozó, másfelől óriási vitákat kavaró monumentális alkotása, A passió, amelyben Mária Magdolnát alakította, vagy legújabb filmje, az iráni forradalom idején játszódó Rhino Season. Hogy minél hitelesebben formálhassa meg Minát, az iráni politikai állapotoknak áldozatul eső kurd költő feleségét, perzsául tanult és beszédinstruktorral gyakorolta a tökéletes kiejtést. „Nem vagyok iráni, de tudom, mit jelent konzervatív családban élni” – vallotta erről a nem mindennapi feladatról. „Azért tudom, mert Umbriában, ahol születtem, a nőknek folyton harcolniuk kellett a jogaikért. Arrafelé a férfiak még hatvan évvel ezelőtt is megverhették, sőt meg is ölhették a feleségüket, és nem zárták őket börtönbe, mert a tettüket szenvedélyből elkövetett bűncselekménynek minősítették. Ott egy férj szemében még ma is az a legfontosabb, hogy a felesége szüzen menjen hozzá.”

 Névjegy

• 1964-ben született olasz színésznő.
• Ügyvédnek készült, de a modellkedés miatt nem fejezte be tanulmányait.
• 2000-ben a Malena címszerepe hozta meg számára a világhírt.
• Férje Vincent Cassel francia színész.
• Lányaik Deva és Léonie.
• Főbb filmjei: Mátrix, A passió, Grimm, Pippa Lee négy élete.

Meztelenül a címlapon

A merész döntések élete egyéb területeire is jellemzőek. Így például 2004-ben, amikor az első kislányát, Devát várta, nagy pocakkal meztelenül állt modellt a Vanity Fair olasz kiadásának, ily módon is tiltakozva az ellen, hogy az olasz törvények nem engedélyezték meddőségi kezelésekben a donoroktól származó hímivarsejtek alkalmazását. Hat évvel később a második lányával, Léonie-val a hasában újra elfogadta a magazin címlapfotó-felkérését, ezúttal szexis fekete csipkébe burkolva. Ezért aztán kapott hideget-meleget, mint ahogyan az sem nyerte el mindenki tetszését, hogy csak negyvenévesen vállalkozott először az anyaszerepre. „Úgy döntöttem, csak idősebb koromban fogok szülni, mert bűntudat nélkül akartam élvezni mindazt, amit a színészettől kaptam. De belehaltam volna, ha le kell mondanom az anyaságról!” – vallotta be.

Monica Belucci: Tetszik az öregedésAzóta is a gyerekei a legfontosabbak számára, és szigorúan távol tartja őket a munkájától. Ahogyan a férjét, a híres francia színészt, Vincent Casselt is, akivel 18 éve élnek harmóniában, ide-oda ingázva London, Párizs, Róma és legújabb otthonuk, a brazíliai Salvador de Bahia között. „A férjemmel nem beszélünk sokat a filmekről, a forgatásokról, és sosem szólunk bele abba, a másik milyen szerepet vállal el. Nagyon függetlenek vagyunk, eltérő világban élünk, a barátaink sem azonosak. Nem osztunk meg egymással mindent, és nem töltjük együtt minden percünket. Szerintem nagyon nehéz együtt élni valakivel, sosem gondoltam volna, hogy valaha képes leszek rá” – árulta el a színésznő, mi szerinte a hosszú házasság titka. Az iráni drámát Kusturicával forgatott szerelmi történet követi, amelyben Monica egy szerb asszonyt kelt életre, majd egy francia vígjáték egy zsidó családba beházasodó nőről, akinek fogalma sincs, mennyire eltérő szokásokkal kell majd szembesülnie. Ezek a szerepek nemcsak a színésznő sokoldalúságát bizonyítják, hanem azt is, mennyire élvezi, ha a munkája során különböző kultúrákkal ismerkedhet meg. „Szeretek olyan figurákat játszani, akiknek a személyisége alapvetően különbözik az enyémtől. Rejtőzik bennem egy erős nő. Ezt az erőt az édesanyámtól és a nagymamámtól örököltem, akik mindketten kiálltak a jogaikért, és szembeszálltak a környezetük konzervativizmusával. Láttam őket szenvedni, ezért hiába vagyok független, szabadgondolkodó nő, aki oda megy, ahová akar, azt csinál, amit akar, valahol mélyen bennem él ez a szenvedés. Színésznőként tehát magamba nézek, és ezzel adok életet a szerepeimnek” – fogalmazott egy interjúban. Monica Bellucci tehát egyszerre szép és erős asszony, igazi olasz nő.

Monica Belucci: Tetszik az öregedésCikkünk az e heti Nők Lapjában jelent meg. További cikkeink az aktuális számból:

Ha előfizetnél a Nők Lapjára, itt és most megteheted!
Csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top