Ha drágul az élelmiszer, négyből csak hárman változtatnak a vásárlási szokásaikon. Legtöbben a főétkezések közötti falatozásokkal kapcsolatban, új ruházati cikkeken és az otthonon kívüli étkezésen spórolnának – derült ki a Nielsen felméréséből. A magyarok 40 százaléka ritkábban megy vásárolni, ha többe kerül az élelmiszer, 67 százalék pedig alkalmanként kevesebbet költ.
Ami a vásárlások helyszínét illeti, az élelmiszerárak növekedése miatt többször megy diszkontba a megkérdezettek 37 százaléka, szupermarketbe 23, hipermarketbe pedig 22 százalék, piacra 19 százalék, míg a lakóhely közeli boltba 11 százalék.
Ha az ennivaló többe kerülne, akkor a legtöbben tízóraira vagy uzsonnára költenének másként (61 százalék), új ruhára saját részükre (55), otthonon kívüli étkezésre (39), italok otthoni fogyasztására (38), szórakozásra (34), kommunikációs szolgáltatásra (34), közlekedésre (33). Amíg a válaszadók 55 százaléka saját öltözködésére másként költene, addig a gyerekek ruházatára szánt kiadásait csak 10 százalékuk csökkentené.