A hamis ruházati termékeket és illatszereket a vásárlók 70-80 százaléka a piacokon vagy az utcán, 20-30 százalékuk a kisboltokban szerzi be. Az interneten, illetve a külföldön ilyen termékeket vásárlók aránya 0-10 százalék között van – derült ki a Tárki felméréséből.
Az elmúlt három évben az átlagosnál (20 százalék) többen vásároltak a piacon és az utcán a budapestiek. Elsősorban a fiatal középkorúak, a magas jövedelműek, a munkanélküliek, azok, akik úgy érzik, hogy hónapról hónapra élnek, vagy akik szerint a családjuk nélkülöző, illetve a Közép-Magyarországon élők. A hagyományos piachelyen vásárlók részben az árérzékeny rászorulók, részben azonban a nagyobb vásárlóerejű, az újdonságra és minőségre érzékeny fogyasztók közül kerülnek ki.
Forrás: hamisitasellen.hu |
A válaszolók 13 százaléka vásárolt hamis terméket az elmúlt egy évben. A korábbi évekhez hasonlóan a legnépszerűbb termékek a hamis ruhák. A megkérdezettek 18 százaléka vásárolt ilyet az idén, ez 3 százalékos emelkedést jelent 2012-höz képest. Hamis illatszert minden huszadik válaszoló vett (ez a 2010-es szám a fele). Hamis CD-t vagy DVD-t pedig 3 százalékuk, akárcsak hamis számítógépes programokat, szoftvereket. A hamis élelmiszert vásárlók aránya 4 százalék, míg a hamisított gyógyszerek beszerzése a tavalyi 4 százalékról 1 százalékra esett vissza.