Ők a legjobbak 250 fő alatti vállalatok 1000 fő feletti vállalatok |
Ha a világ legjobb munkaadóiról van szó, sokaknak a Google irodái ugranak be, ahol lépcső helyett csúszdán lehet közlekedni, és a büfében minden ingyen van. Itthon mostanában a Prezit szokták emlegetni, náluk egy régi, átalakított gyárépületben és szokatlanul szabad légkörben dolgoznak a kollégák. De van olyan magyarországi italforgalmazó vállalat, ahol munkaidő után megnyílik a földszinti bárpult – szintén grátisz fogyasztással, és olyan is, ahol külön embert fizetnek arra, hogy elintézze a dolgozók ügyeit, például feladja a csekkjeiket a postán…
Emberközpontú vezetés, teljesítmény-központúság, vonzó munkáltatói arculat és fenntartható fejlődés – e szempontoknak kell megfelelniük azoknak a cégeknek, amelyek ott szeretnének lenni a legjobb munkahelyek listáján.
A díjakat anonim dolgozói és vezetői kérdőívek nyomán három kategóriában osztják ki: 250 fő alatti, 250 és 1000 fő közötti, illetve 1000 fő feletti vállalatok csoportjában. A „kicsiknél” első lett a Janssen-Cilag Kft., a közepeseknél az FGSZ Földgázszállító Zrt., a nagyoknál pedig a Szerencsejáték Zrt. (a dobogósokat lásd keretesünkben).
„Olyankor, amikor a piaci feltételek, a termékek és a szolgáltatások nagyon gyorsan változnak, invesztálni kell a munkatársakba. Időt kell szánni az oktatásukra és a tréningekre” – mondta el a siker titkáról Andreas Woitossek ügyvezető igazgató (Janssen-Cilag Kft.). Fehér János vezérigazgató (FGSZ Zrt.) szerint az övék olyan közösség, amelyben egymásért és a közös célokért is elkötelezettséget érző munkatársak dolgoznak, dr. Szentpétery Kálmán, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója pedig azt mondta, náluk a vezetőség mindenki javaslatára nyitott, és egyre több dolgozói ötletet valósítanak meg.
Díjat kapott a Budapest InterContinental is, ahol a vezetés szerint „állandóan keresni kell azokat az új utakat, melyekkel az üzleti eredményeket a változó és egyre nehezebb gazdasági környezetben növelni tudják úgy, hogy a munkatársaink elégedettségét is javítsák”, a McDonald’s ügyvezetője szerint pedig a fiatalos környezetnek, a jó csapatszellemnek, a gyors előrelépési és rugalmas munkavégzési lehetőségnek és a teljesítményösztönző programoknak köszönhetik az eredményt. „Csak elégedett dolgozókkal érhetjük el, hogy vendégeink is elégedettek legyenek” – mondta Horváth Ágnes.
Virág Éva, az Aon Hewitt üzletfejlesztési vezetője szerint, bár egyre több irodába állítanak be csocsóasztalt a kikapcsolódáshoz, nem ez az, amitől a munkavállaló igazán elégedett.
„Mennyire támogató a vezetés, ad-e jövőképet, mennyire tudnak azonosulni az emberek az alapértékekkel, hisznek-e az ígéretekben, honorálják-e a jó teljesítményüket, kapnak-e elismerést: ezek számítanak a leginkább.” Virág Éva a McDonald’s példáját említi, ahol az első számú vezető tizennégy évvel ezelőtt gyakornokként kezdte a munkát. „Ott nem lehet vezető senki, aki nem volt legalább pár hónapig krumplisütő” – mondja a verseny szervezője. „Vagy ott a Debreceni Hőszolgáltató, amely sokadszorra kap díjat, és még úgy is meg tudta tartani a pozícióját, hogy közben leépítések, költségcsökkentések zajlottak. Itt minden a közvetlen kommunikáción múlott: bevonják a dolgozókat a döntésekbe.” Ami a kényelmi szolgáltatásokat illeti, a legtöbb ilyet az IT szektorban és a „kreatívoknál” találni: ingyengyümölcs, fitneszterem, masszázs – ezek csak az általánosabbak.
És hogy mindez mire elég nemzetközi szinten? Tavaly a hazaiak közül a Provident érte el a legjobb eredményt a Közép-Kelet-Európa Legjobb Munkahelye felmérésen: a hatodik helyet szerezte meg.
A pályázattal párhuzamosan videóverseny is zajlott: egy-egy cég gárdája gyárthatott házi kisfilmet arról, hogy milyen vidám is az élet náluk. Íme, a legjobbnak talált művek: |
Ti jó munkahelyen dolgoztok? Nálatok hogyan kényeztetik a munkavállalót?