A sziget partjainál 2012. január 13-án zátonyra futott hajó roncsát először megszabadították a rögzítő acélhuzaloktól. Ezt követően a tengerjárót az eddigi pozíciójával ellentétes irányba fordították, hogy orrával tudják elvontatni. A hajóroncs elforgatását szabad szemmel is jól lehetett követni.
A Costa Concordiát Giglio partjairól egész tömeg figyelte.
“A Costa Concordia elment, de a 2012. január 13-án történt tragédia emléke kitörölhetetlen” – mondta Pablo Lazaro Juan, a hajószerencsétlenség egyik spanyol túlélője, aki a Costa Concordia elvontatására érkezett Giglióra.
Az olasz parti őrség első jelentése szerint a Costa Concordia enyhe olajfoltot hagy maga után, de ez elenyésző mértékű. A vontatás olasz és nemzetközi vizeken történik.
Franco Gabrielli, az olasz polgári védelem vezetője úgy fogalmazott, hogy a Costa Concordia tragikus kalandja akkor ér véget, amikor megérkezik Genovába. Kijelentette, a Costa Concordia óriás roncsán több mint két éve folyó munka az olasz szaktudás dicsőségére válik. Hozzátette, soha nem felejtik el a hajószerencsétlenség 32 áldozatát. A mintegy háromszáz méter hosszú, több mint száztízezer tonna súlyú hajóroncsot két vontatóhajó húzza a genovai kikötőhöz tartozó Voltri hajógyáraiba, ahol szétszedik.
A Giglio és Genova közötti kevesebb mint háromszáz kilométeres távolságot a Costa Concordia 4-5 nap alatt teszi meg. A hajó roncsát további tizenöt kisebb hajó kíséri a tengerjáróról leszakadó darabok és esetleges szennyeződések összegyűjtése érdekében.