A YouTube-on ma már havonta egymilliárd ember néz videókat. Amellett, hogy világszerte a szórakozás, a tanulás, a tájékozódás és a véleménynyilvánítás színtere, 2014-re már a YouTube a “popkultúra” szerves része lett. Egyre gyakrabban YouTube-csatornatulajdonosok és YouTube-videók alakítják, miből lesz világra szóló – vagy éppen helyi – szenzáció, mi az, ami annyira nagy hatással van az emberekre, hogy új stílust, trendet teremtsen.
A 2014-es YouTube-toplisták összeállításakor az egyes videók nézettsége mellett azt is számításba vették, mekkora hatással voltak azok az internetezőkre. Megosztások, paródiák, remixek és az eredeti videókra készített válaszvideók segítettek azonosítani az év videós toplistáit.
Magyarország idei kedvenc YouTube-sztárjainak rangsora az alapján állt össze, hogy melyik YouTube-csatornára hányan iratkoztak fel az idén az országból.
A Magyarország kedvenceit bemutató toplistákat idén másodszor adja ki a YouTube, a nemzetközi toplistát pedig immár a hatodik alkalommal ismerhetik meg az internetezők.
Néhány érdekesség Magyarország kedvenceiről:
Megérkeztek a trónkövetelők: a magyarországi YouTube-sztárok második generációja egyre több helyet hódít meg magának a toplistában.
Az ország kedvenc YouTube-csatornái közül 10-ből 8 magyar nyelven készít videókat, ők már összesen több mint egymillió feliratkozóval és több mint 150 milliós nézettséggel büszkélkedhetnek.
A magyarországi internetezők körében a hazai YouTube-sztárok a világ tavalyi kedvencét, PewDiePie-t is lekörözik. A legfiatalabb magyarországi YouTube-sztárok még tizenéves diákok.
A YouTube-sztárok ma már nem állnak meg egy csatornánál. Új ötletre akár új csatornát is indítanak, és rajongóik hada repíti őket a toplista élére – ahogy Dancsó Péterrel is történt, aki nemcsak a lista első helyét foglalja el Videománia csatornájával, de másik csatornájával a 7. helyet is megszerezte magának.
Trónkövetelők tűntek fel a zenei színtéren is: Majka után Horváth Tamás és Raul is be tudott kerülni a magyarországi internetezők kedvenc zenei videói közé – ahol rajtuk kívül egyébként csak világsztárok szerepelnek. Majka, valamint Horváth Tamás és Raul is jó példái a YouTube-on született, befutott zenészeknek.
Magyarország kedvenc YouTube-sztárjai 2014-ben
(Idén az ő csatornáikra iratkoztak fel a legtöbben Magyarországról)
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
8. |
|
9. |
|
10. |
A magyarok kedvenc YouTube-sztárjai és videói 2014-ben
A legfelkapottabb zenei videók Magyarországon 2014-ben
videó címe |
YouTube-csatorna |
|
1. |
||
2. |
||
3. |
||
4. |
||
5. |
Jason Derulo – “Wiggle” feat. Snoop Dogg (Official HD Music Video) |
|
6. |
HORVÁTH TAMÁS & RAUL feat. CHILDREN OF DISTANCE – VÉGE (Official Music Video) |
|
7. |
||
8. |
We Are One (Ole Ola) [The Official 2014 FIFA World Cup Song] (Olodum Mix) |
|
9. |
||
10. |
Néhány érdekesség a világ kedvenceiről:
A világ kedvenc zenei videói között tízből nyolc helyen női előadók videói szerepelnek. Az első tíz zenei videó összesen több mint 4 milliárdos nézettséget ért el, a csatornáknak pedig együttesen 55 milliónál is több feliratkozója van.
A világ kedvenc videóját a tavalyi évhez hasonlóan idén ismét egy európai csatorna készítette. 2014-ben a lengyel “pókkutya” lett az első, míg 2013-ban a YouTube-on berobbant norvég csapat, az Ylvis What does the fox say című száma nyert. A “pókkutya” ijesztgetős videója jóval több lett egy egyszerű átverésnél. Több mint 113 milliós nézettsége mellett megmozgatta az emberek fantáziáját: a “pókkutya” lett a legtöbbet keresett halloweenjelmez.
A második helyet az idei foci-világbajnokságra készített, a legnagyobb futballsztárokat felvonultató négyperces Nike-reklámfilm szerezte meg. A toplistában két reklámfilm is szerepel, és ez jól mutatja, hogy a reklámozók is alkalmazkodnak az új felületekhez: rájöttek, hogy “hagyományos reklámszpotok” helyett érdekes, szórakoztató reklámvideókat érdemes készíteni, olyanokat, amiket a youtube-ozók egyébként is szívesen néznek.
A harmadik legnépszerűbb videó egy kísérlet, ebben vadidegen embereket mutatnak be, akik először csókolóznak egymással. Az akcióról paródiák és feldolgozások százai születtek a YouTube-on, az egyik legnépszerűbb amerikai show-műsorban például kutyákkal és macskákkal dolgozták fel a kísérletet, a videóban használt zene pedig felkerült a Billboard Hot 100-as listájára.
A világ legfelkapottabb videói 2014-ben
videó címe |
YouTube-csatorna |
|
1. |
||
2. |
Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more |
|
3. |
||
4. |
The Voice IT | Serie 2 | Blind 2 | Suor Cristina Scuccia – #TEAMJ-AX |
|
5. |
||
6. |
Bars & Melody – Simon Cowell’s Golden Buzzer act | Britain’s Got Talent 2014 |
|
7. |
||
8. |
||
9. |
||
10. |
A világ legfelkapottabb zenei videói 2014-ben
videó címe |
YouTube-csatorna |
|
1. |
||
2. |
Enrique Iglesias – Bailando (Español) ft. Descemer Bueno, Gente De Zona |
|
3. |
||
4. |
||
5. |
Jason Derulo – “Wiggle” feat. Snoop Dogg (Official HD Music Video) |
|
6. |
||
7. |
||
8. |
||
9. |
||
10. |
A YouTube számokban:
- A YouTube-on világszerte havonta egymilliárd ember néz videókat.
- Világszerte havonta hatmilliárd órányi videót néznek meg YouTube-on.
- Percenként 100 órányi – több mint 4 napnyi – videót töltenek fel világszerte YouTube-ra.
- Világszerte naponta több millióan iratkoznak fel YouTube-csatornákra. Az ember azzal, ha feliratkozik egy csatornára, mindig naprakész lehet kedvenc műsoraiból, kapcsolatban maradhat az őt érdeklő YouTube-csatornákkal, csatornatulajdonosokkal – legyen szó a legjobb barátjának vagy éppen egy NBA-sztárnak a csatornájáról.
- A világon összességében naponta többórányi videót töltenek fel YouTube-ra, mint amennyit a három legnagyobb USA-beli televíziós csatorna az elmúlt öt évben összesen sugárzott.
- Több mint egymillió YouTube-csatornatulajdonos keres pénzt a YouTube-on világszerte.
A Facebookon ezekről a témákról beszéltek a legtöbbet
A közösségi oldal által összeállított listák szerint ezekről a témákról esett idén a legtöbb szó.
A legtöbbször emlegetett témák az Egyesült Államokban:
1. Az ebolavírus
2. A vizesvödrös kihívás
3. Robin Williams
4. Super Bowl
5. Michael Brown / Ferguson
6. A labdarúgó-világbajnokság
7. A gázai konfliktus
8. A félidős amerikai választások
9. Malaysia Airlines
10. ISIS
A legtöbbször emlegetett témák a világon:
1. A labdarúgó-világbajnokság
2. Az ebolavírus
3. Választások Brazíliában
4. Robin Williams
5. A vizesvödrös kihívás
6. A gázai konfliktus
7. Malaysia Airlines
8. Super Bowl
9. Michael Brown / Ferguson
10. Szocsi téli olimpia
A legtöbbször emlegetett előadók az Egyesült Államokban:
1. Beyoncé
2. Pharrell Williams
3. Nicki Minaj
4. Taylor Swift
5. Jimmy Fallon
6. Iggy Azalea
7. Katy Perry
8. Pitbull
9. John Legend
10. Kim Kardashian
A legtöbbször emlegetett dalok az Egyesült Államokban:
1. “Happy” – Pharrell
2. “All of Me” – John Legend
3. “Stay With Me” – Sam Smith
4. “Turn Down for What“ – DJ Snake & Lil Jon
5. “Let It Go (Jégvarázs főcímdal)” – Idina Menzel
6. “Drunk Love” – Beyoncé Jay Z
7. “Anaconda” – Nicki Minaj
8. “Shake It Off” – Taylor Swift
9. “Rude” – Magic!
10. “Fancy” – Iggy Azalea feat. Charli XCX
A legtöbbször emlegetett tévéműsorok az Egyesült Államokban:
1. Trónok harca
2. Orange is the New Black
3. The Walking Dead
4. Agymenők
5. Downton Abbey
6. American Horror Story
7. Kemény motorosok
8. A törvény nevében
9. Így jártam anyátokkal
10. Botrány