“A szállítási költségek egészen kis részét teszik ki a termelők költségeinek” – mondta el Kókai László, a Magyar Pékszövetség Regionális Szervezetének elnöke, aki részletezte is: 37 százalék az alapanyagok költsége. A sütés energiaköltsége csaknem eléri a 11, a bér és annak járadékai pedig a 13 százalékot. Az általános költségek meghaladják a 24, a szállításé pedig a 15 százalékot, de ezen belül az üzemanyagok aránya 1,5-2 százalék között mozog. Az üzemanyag árának csökkenése tehát nem jelent komoly könnyebbséget a termelőknek, akik egyébként akkor sem emeltek árat, amikor az üzemanyag még sokkal többe került. A termelői árat sokkal nagyobb mértékben meghatározzák az adók, mint például az újonnan kivetett élelmiszerlánc-biztonsági díj vagy a kamionosok új költségei.
“Ha most csökkentenék is a kenyér kilónkénti árát 10 forinttal, az sem jelentene egy átlagos családnak 300 forintnál több megtakarítást havonta, s ez csupán kizárólag a termelői árral kapcsolatos számítás. Nem a termelők, hanem a kereskedők és a nyersanyagárak határozzák meg a pékárú bolti árát” – mondta el a kemma.hu-nak egy vállalkozó.