Izraeli kutatók 12-18 év közötti diákokból álló csoportokkal írattak két matematika tesztet. Az egyiket aztán a saját tanáraik javították és osztályozták, akik ismerik a nevüket és a nemüket. A másik tesztet viszont anonim módon, a nemük ismerete nélkül, idegen tanárok értékelték.
Az anonim dolgozatok eredményei alapján a lányok jobban teljesítettek a fiúknál, a saját tanáraiktól azonban a fiúk kapták a jobb osztályzatokat. A kísérletet elvégezték más tantárgyakból, így angolból és héberből is, ám ott nem volt olyan eltérés, mint a matematika esetében. A kutatók mindebből azt a következtetést vonták le, hogy a matematika, illetve általában a természettudományos tantárgyak esetében a tanárok a fiúk képességét túl-, míg a lányokét alábecsülik, ami pedig alapvetően meghatározza a diákok hozzáállását a tudományághoz.
Minimum elgondolkodtató.