Aktuális

Mi lesz velünk két hónapig 4-es, 6-os villamos nélkül?

Szombat óta rövidített útvonalon jár a 4-es, 6-os villamos. Ma volt az első munkanap egész napos dugóval, a Margit hídon keresztbe fordult busszal. Nehéz hónapok állnak a budapestiek előtt.

Először a fonódó villamos projekt miatt főtt a fejünk, bár nagyon örültünk, hogy a főváros belekezdett. Utána lezárták a Széll Kálmán teret. És akkor még csak a nagyobb változást igénylő felújításokról beszélünk. Szombat óta a Nagykörút egyik szakaszának is befellegzett. A megoldás a pótlóbuszok vagy a kerülő utak használata lesz.

Tények, hírek

  • Május közepéig a 4-es, 6-os villamosok Dél-Buda irányából csak az Oktogonig közlekednek. Az utasokat a Király utca és a Széll Kálmán tér között pótlóbuszok szállítják, melyek csúcsidőben 1-2 percenként közlekednek. (Vigyázat, a Margitszigetnél csak hétvégén a nappali órákban állnak meg.) Éjszaka az egész vonalon pótlóbuszok járnak.
  • A 4–6-os villamospótló a Nagykörút és a Margit körút egyes szakaszain buszsávot kapott, míg útvonala máshol közös sávban haladhat az autókkal. Különösen a Margit körút – Tölgyfa utca – Margit híd – Szent István körút – Teréz körút útvonal lesz necces mindkét irányban.
  • A Széll Kálmán térről és a Széna tér felé vezető kétszer két sávos útpálya jobb oldali két sávját lezárják, ezért a forgalom a bal oldali útpályán, irányonként csak egy sávon haladhat. Őrült nagy dugó van itt is, folyamatosan.
  • Március 26-tól hónapokra egyirányúsítják a Várfok utca Vérmező út és Csaba utca közötti részét a Csaba utca felé.
  • Május végéig a Szent István körúton, valamint a Margit híd budai hídfője és a Széna tér között több szakaszon is vágányfelújítási és építési munkák akadályozzák majd a közúti forgalmat, szintén május közepéig.
  • Jó hír viszont, hogy végre ismét a Batthyány térig közlekedik a HÉV.
  • A Széll Kálmán téren szerencsére még mindig megáll a metró, bár a bejáratot áthelyezték a tér Budai Vár felőli oldalára. 

Kerüljük el…

A BKK honlapján mindeközben ez a kérés olvasható: “A Budapesti Közlekedési Központ arra kéri a közlekedőket, hogy aki teheti, május közepéig kerülje el a Nagykörutat.” A felvetés ésszerűnek tűnik, a megvalósítás kissé nehézkes.

Sztorik, tapasztalatok

“Én a Jászain lakom, a Kolosy téren dolgozom − meséli kolléganőnk. – A felújítások miatt praktikusan reggelente átsétálok a Margit hídon, utána HÉV-re szállok. Semmi stressz. Baj majd akkor lesz, amikor anyukámat meg szeretném látogatni a Dohány utcában. Garantált plusz húsz-harminc perccel számolok. Szerintem a piros metró − Astoria − séta útvonalat fogom választani. A pótlóbuszokra nem visz rá a lélek, látom, hogy a gyalogosok gyorsabbak, mint a szerencsétlen buszok a dugóban.”

Mi lesz velünk május végéig a 4-es 6-os villamos nélkül?
 

“Én nagyjából a Testnevelési Főiskola mellől járok biciklivel dolgozni, egészen a Kolosy térig – kezdi a történetét a másik munkatárs. – Simán legurulok a Lánchídig. Idáig minden oké, szépen áttekerek a bicikliútra a rakpart felett, és egészen a Batthyányig boldogan megyek – sajnos itt aztán kezdődik a biciklis terelés –, és választhatok: megyek egy kicsit az autók között, ami rövidebb lenne, vagy követem a kijelölt biciklis utat. Egy picit így is kell autók között tekerni, és pár lépcsőfokot cipelnem is kell a bringám, de végül a Margit hídnál visszatérhetek a rakpartra. Mindez nem hőzöngés, mert legalább nekünk kijelöltek egy másik utat, bár a rakparton végigtekerni az igazi. A lényeg, hogy nem kell kocsival vagy busszal állnom a dugóban.”

Mi lesz velünk május végéig a 4-es 6-os villamos nélkül?
Mi lesz velünk május végéig a 4-es 6-os villamos nélkül?

“Én a Fény utcai piacnál lakom. Hétvégén nyitott ablaknál is hallom a munkagépek zaját, a közlekedés pedig… Lezárták a Mammut melletti zebrát, helyette most mehetek a KFC felé, és kerülgethetem a 4-es, 6-os pótlóbuszra várakozó halomnyi embert. Vagy a felújított villamossíneken botorkálva, a Széna tér felé kerülve, végül a Mammutnál visszafordulva sétálok haza. Amikor a MOM Parknál van dolgom, a 61-es villamossal is utazom, amit most átraktak a Vérmező utca mellé, ez ismét extra kerülő. De sebaj, egyszer ennek is vége lesz!”

Forrás: BKK Zrt. Facebook-oldala
Forrás: BKK Zrt. Facebook-oldala

Ahogy élünk, úgy közlekedünk!

“Ezek a felújítások döntő jelentőségűek Budapest közlekedésében, vagyis muszáj őket elviselnünk – állítja dr. Dulin Jenő, a Magyar Pszichológiai Társaság közlekedéspszichológiai szekciójának elnöke. – Szükség van a türelmünkre. A változások mindenkire máshogy hatnak, hatalmas egyéni különbségek vannak köztünk. Valakit megvisel, mások könnyebben alkalmazkodnak.”

“Mint minden változás, úgy a közlekedés átalakítása is bizonytalanságot okoz a legtöbb emberben – állítja Gellért Csilla közlekedéspszichológus. – Amúgy is hajlamosak vagyunk a frusztrációra, intoleranciára, a közlekedési káosztól most még feszültebbek lehetünk. Van valami, amivel ígyis-úgyis nehéz mit kezdeni: ez a zsúfoltság, ami fokozottan agresszívvá tesz minden embert. 
 
Természetesen az is igaz, hogy kaphatnánk kicsivel nagyobb segítséget mindennek elviseléséhez. Látszik, hogy a közlekedési társaság mindent megtesz az ügy érdekében, sajnos nem mindig elegendő, hogy kiírják vagy bemondják a változásokat. Eleinte a Széll Kálmán téren állt néhány ember, akik segítettek az irányításban, akiktől lehetett kérdezni. A felvilágosítás és az útbaigazítás jó hatással van a lelkiállapotunkra, csökkenti feszültségeinket. 
 
Néhány dolgot mi is megtehetünk.
  • Gondoljuk végig, merre kell másnap mennünk, tervezzük meg az utunkat!
  • Szánjunk az utazásra több időt, így legalább a késés miatt nem kell majd aggódnunk!
  • Ne rutinból vezessünk!
  • Hallgassunk olyan zenét, vagy műsort, ami nyugtatóan hat ránk!
 Az, hogy hogyan viseljük el a stresszt, bizonyos mértékig döntés, önuralom és önismeret kérdése.”

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top