Az utolsó szakaszába lépett a 4-es metró vonalán a márciusban indult tesztsorozat – írja a bkk.hu. Eddig csak a végállomásokhoz kapcsolódó üzemi területeken, illetve utasok nélkül a teljes vonalon tesztelték az automata vonatvezérlést. Hétfőtől viszont két héten át az utasforgalomban is tesztelik, hogyan működik a rendszer vezető nélkül. Kísérő továbbra is lesz a szerelvényen, ám ő csak egy bizonyos idő eltelte után avatkozhat be. A cél az, hogy megvizsgálják, a diszpécserek milyen hatékonysággal tudják elhárítani a hibát. Biztonságkritikus hiba elhárítása érdekében azonnal közbeléphetnek.
Mindezek miatt átmenetileg előfordulhat megnövekedett várakozási idő, zsúfoltság, utastorlódás, a lefelé haladó mozgólépcsők rövid időre történő leállítása, illetve, amennyiben azt a tesztek szükségessé teszik, az utasok kiszállítása is a járműből.
A világon közel 70 automata vezérlésű metróvonal létezik. Üzemeltetésük hosszú távon költséghatékonyabb és több utas szállítására alkalmasak. A nemzetközi tapasztalatok pedig egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – többek között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – jóval biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél.