Aktuális

“Visszavesszük, de az árát le kell vásárolnia” – nem igaz!

Most tényleg tartsam meg a cipősdobozokat meg a parkolójegyeket? Az akciós cuccokat valóban nem lehet visszacserélni? Öt hasznos dolog, amit érdemes tudnod, ha vásárló vagy.

1. Parkolójegyek – egy évig őrizgessük?!

Hallgatom a rádiót, benne egy szakértő beszél arról, hogy a parkolási jegyeket egy, azaz egy évig meg kell őrizni, ha jót akarunk. Előfordulhat ugyanis, hogy nincs “mikuláscsomag” az autón, mégis kapunk egy fizetési felszólítást, jóval később. Az egész ügy pedig (amennyiben vitatjuk a büntetés jogosságát – és hiányzó mikuláscsomag esetén ezt érdemes vitatnunk) hosszú-hosszú hónapokig elhúzódhat. Ugyanezen okból kifolyólag az sms-eket is egy évig tanácsos őrizgetnünk. És az autópálya-matricák befizetését igazoló szelvényeket is. Annyira nem életszerű…

2. “Visszavesszük, de muszáj az árát levásárolnia!”

Nem, nem muszáj. Ha visszavesznek tőlünk egy terméket azért, mert minőségi kifogásunk volt, és nem tudnak ugyanabban a kategóriában hasonlót biztosítani, akkor nem kötelezhetnek minket arra, hogy levásároljuk az árát! Akkor se, ha az eladó morcos és udvariatlan. (Hogy finoman fogalmazzunk.) Ugyanakkor nem árt tudni, hogy méretprobléma, vagy például a termék színét érintő kifogás miatt a kereskedők nem kötelezhetők még a cserére sem.

3. A hűségnyilatkozat az hűségnyilatkozat

Kábeltévé- és internetszolgáltató társaságok és hűségnyilatkozataik – jaj. Az egyik ismerősünk járt úgy, hogy elköltözött egyik kerületből a másikba, mielőtt lejárt a szerződése, igen ám, de a másik kerületben ugyanannál a szolgáltatónál már nem lehet előfizetni. Itt sajnos nincs helye a vitának. Aláírta, megoldás nincs. Így muszáj kifizetnie a fennmaradó összeget szépen, egy összegben. Ha hasonló helyzetben vagy, annyit azért érdemes megtenned, hogy lecsökkented a csomagot a minimumra, így spórolhatsz valamennyit.

4. “Doboz nélkül nem vesszük vissza!”

Visszavinnéd a cipőt a boltba, ők vissza is vennék, de előtte még neked szegezik a kérdést: A dobozt is visszahozta, ugye?” Te pedig nem érted. Miért hoztad volna? Az eset velünk többször is előfordult úgy, hogy erre nem hívták fel a figyelmünket. Szerintünk pedig fel kellett volna, máshol ugyanis megkérdezik, hogy egyáltalán kérjük-e a cipő dobozát? Szóval kérdezd meg előre, hogy ha gond van, kell-e a doboz vagy sem, mert sajnos, ha valahova kiírták – internetre, vagy apró betűvel bárhova –, akkor doboz nélkül semmire nem mész.

5. “Akciós árut nem cserélünk!”

Hallod a határozott eladói hangot, te pedig szó nélkül tudomásul veszed, pedig a kereskedőknek az akciós árut is kötelező kicserélniük, hacsak nem olyan szépséghiba miatt volt olcsóbb, amire előtte felhívták a figyelmedet.

Forrás: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top