Eddig nem kaptunk pontos információt arról, hány felhasználója van Budapesten a közösségi taxiszolgáltatást nyújtó Ubernek, de Fekete Zoltántól, a cég operatív tevékenységéért felelős vezetőjétől most a HVG megtudta, magyarországi hét hónapos működésük során eddig 40 ezren regisztráltak utasként a rendszerbe.
A taxisok körében meglehetősen nagy ellenállást kiváltó Uber és a hagyományos taxistársaságok között nem a legális és a nem legális tevékenység szembenállásáról van szó, inkább az új technológiák és a hagyományos megoldások közötti különbségekből fakad az ellentét.
Fekete Zoltán hangsúlyozta, ők is szorgalmazzák a taxisrendelet megreformálását, és ez ügyben tárgyalnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, bár legutóbbi egyeztetésük óta nem kaptak választ megkereséseikre. A taxis rendelet megalkotásakor a cég által fontosnak tartott javaslatokat öt pontba gyűjtötték. Megfelelő szabályozás bevezetése esetén mindez teljes mértékben integrálható lenne Budapest közlekedési vérkeringésébe, adóbevételeket generálva az államkasszába.
A taxitársaságok fontosnak tartanák egy egyszerű és átlátható adózási modell létrehozását a sofőrök számára, amely érdekében a cég tárgyalásokat folytat az adóhatósággal, illetve szerepel a javaslatok között az is, hogy bevezetnék a sofőrök interaktív értékelését.
További Uber témájú cikkek az NLCafén:
- Taki bácsi az Uber ellen harcol
- Míg barátnője bulizik, ön pénzt keres – kipróbáltuk az Ubert
- A taxisok rémálma az Uber – kikerülhetők a szolgáltatók?
- Az Uber a világ számos pontján elérhető