De vajon létezik-e tényleg, igaziból menthetetlenül reménytelen nyelvtanuló? Nos, szeretném az elején leszögezni, hogy az itt következő gondolatok nem tudományos szintű kutatásokból, hanem a saját másfél évtizedes tanítási tapasztalatomból származnak.
A “reménytelen” jelző akkor állja meg a helyét, ha az itt megemlített alanyaink valamelyike átlagos képzéssel és tapasztalattal rendelkező átlagos nyelvtanár átlagos csoportjába kerül. Tiborral – nevezzük így – néhány éve hozott össze a sors egy normál iskolai osztályban (bár ilyen nyilván nincs is). Hamar levettük a nevelőtestületben, hogy nincs itt minden rendben, Tibor ugyanis nehezen tanult, nehezen írt és az írása bizony hemzsegett az evidensnek tűnő helyesírási hibáktól. Nem telt el sok idő, és már az irodalomtanár is kongatta a vészharangot, azonban Tibor igazi megpróbáltatásai az első angoldolgozattal kezdődtek…
A folytatásért kattints a Tanárnő cafeblogra!