A Nagyszeben–Szászváros közti autópálya-szakasz a Déli-Kárpátokon át vezet Brassó irányába. Az olasz Impegilo Salini konzorcium terv szerint végezte az autópálya kivitelezését, egészen addig, amíg Victor Ponta jelenlegi miniszterelnök, 2014-es köztársasági elnökjelölt ki nem találta, hogy az autópályát mindenképpen át kell adni két nappal a köztársaságielnök-választás előtt.
A választást Ponta annak rendje-módja szerint elvesztette Traian Băsescuval szemben, az autópálya-szakasz pedig egy évet sem bírt ki. Bár az olaszok már tavaly jelezték, hogy a pályaszakaszt kizárólag a román üzemeltető kérésére nyitották meg idő előtt, a románok a kivitelezőre mutogatnak.
Az M7-en is láthatunk ilyet – igaz, ott Kárpátok nélkül
A román autópálya-társaság építési ellenőrei megállapították, hogy alapozási hibák miatt nyolcméteres mélységben víz mossa alá az autópályát, ezért azt teljesen, alapig vissza kell bontani, majd megfelelő vízelvezetés megépítése után tizenkét kilométer hosszúságban teljesen újra kell építeni. A tizenkét kilométeres szakasz szeptember óta le van zárva, a forgalom a korábbi mellékúton halad. Ha Románia december végéig nem veszi át a teljesen kész utat, akkor bukhatják az autópálya uniós finanszírozását is.