A tokiói olimpia drámai drágulásának hátterében a megnövekedett – és részben be nem tervezett – szállítási költségek állnak, emellett jelentősen emelkedett az építési anyagok ára és a munkabérek átlaga is. A szervezők egy hete közölték, hogy nem Tokióban rendezik meg a 2020-as játékok pályakerékpáros versenyeit, ami 1,8 milliárd dolláros megtakarítást eredményez. Tokióban így nem épül 100 millió dolláros biciklicsarnok, helyette a 120 kilométerre található Izu ad otthont a pályakerékpárosok, továbbá a hegyikerékpárosok küzdelmeinek is.
A hónap elején derült ki, hogy az eredetileg tervezett 2,1 milliárd helyett a tokiói olimpia központi stadionja csak 1,3 milliárd dollárból épül majd fel. A japán kormányra és a olimpiai szervezőkre óriási nyomás nehezedett, miután kiderült, hogy a nyertes pályázatban a Nemzeti Stadion megépítése a korábban becsültnél kétszer drágább lett volna. A megnövekedett költségek miatt szeptemberben lemondott Simomura Hakubun sportminiszter.