Egy mozgássérült férfi szerint a fonódó villamos megállóinak kétharmada használhatatlan vagy csak nagyon nehezen használható kerekesszékkel. Az elektromos kerekesszékkel közlekedő Hatvani Attila a Tények stábjának megmutatta, nemhogy a villamosra felszállni, de még a megállóhoz eljutni sem egyszerű a fonódó villamos vonalán.
A fonódó villamoshálózat vonalán közlekedő új típusú villamosok zömében alacsony padlósak, ami azt jelenti, tökéletesen alkalmasak az akadálymentes közlekedésre. A probléma az, hogy a peron és a villamos padlója között több mint 15 centiméter a különbség, ezért a kerekesszékkel közlekedő Attila csak segítséggel tud felszállni a megállók többségében.
Attila végigjárta a fonódó villamos összes vonalát, és feljegyezte, mely megállók akadálymentesítettek. A 19-es villamos 24 megállójából alig több mint a fele, 13 akadálymentes. A 17-es villamos esetében még rosszabb az arány, a 36 megállójából mindössze 13 helyen tudott segítség nélkül fel- és leszállni a járműről. A legmeghökkentőbb, hogy épp a Pető Intézet villamosmegállóját nem építették megfelelőre, pedig ide rengeteg sérült gyermek jár nap mint nap kerekesszékkel.
Akadnak olyan helyek a budai fonódó villamoshálózat vonalain, ahol mozgássérültként már a megállót megközelíteni sem egyszerű feladat. Az óbudai Szent Margit kórház megállójánál például a keskeny járda közepére állították a menetrendet tartalmazó oszlopot. Ezt még gyalog is alig lehet kikerülni, kerekesszékkel pedig lehetetlen vállalkozás, de a padka is olyan magas, hogy akadályozza a szabad közlekedést.
A BKK a megállókkal kapcsolatosan azt nyilatkozta, az új peronokat több ütemben építik át 2016-ban. A régi peronok kijavítása viszont nagyon megemelte volna a költségeket, ezért még vizsgálják, erre mikor és hogyan kerülhet majd sor – tudta meg a TV2 a Tények című műsora.