Rövid ideig tűnt úgy, hogy a Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter által életre hívott, múlt hét kedden ülésező Köznevelési Kerekasztal megoldhatja a rémes helyzetben lévő magyar közoktatás problémáit. A szakma szerint a kerekasztal csak látszat, és valódi lépések nem történtek – amit talán mi sem bizonyít jobban, mint hogy a Pedagógusok Szakszervezete által szervezett szombati tüntetésen a szakadó eső ellenére is megtelt a Kossuth tér.
A Népszabadság információi szerint kedden összeül a Civil Közoktatási Platform, ahol az oktatás valódi szakértői és valódi szereplői egyeztetnek majd. Pukli Zoltán, a budapesti Teleki Blanka Gimnázium igazgatója a lapnak elmondta, hamarosan életre hívják az Alternatív Köznevelési Kerekasztalt. “Ott mi diktáljuk a feltételeket, mi tűzzük ki a napirendeket, s mi határozzuk meg, melyek a legsürgősebb intézkedések” – mondta, hozzátéve: várják a kormány képviselőit is.
“Meg kell változtatni a köznevelési törvényt. Új cél: merőben új közoktatási törvényt is akarunk. Már csak a módszer a kérdés, hogy e célt hogyan érjük el. Ezt alaposan át kell gondolni” – mondta a Népszabadságnak Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke, aki megbánta, hogy múlt héten egyáltalán leült a Köznevelési Kerekasztalhoz.
Szerinte a Köznevelési Kerekasztal legitimációja ingatag, a pedagógus-sztrájkbizottság egyébként szakmailag alaposan alátámasztott 25 pontja pedig túlságosan sok, és ezzel esélyt ad a kormánynak az időhúzásra, azaz a tárgyaláshoz új keretet is létre lehet hozni.