Lázár János elismerte, hogy a kormánynak van olyan terve, mely szerint lebontanák a Déli Pályaudvart, a helyén pedig parkot alakítanának ki. Ezt azért tartják jó ötletnek, mert ha lebontják az egyik budapesti pályaudvart, akkor uniós forrásból fejleszthetik a kelenföldi állomást, hogy átvegye a feladatait. A részletekről csak annyit tudni, hogy március végére készül el egy tervezet a Nyugati pályaudvar felújításáról, illetve a Nyugati és a Déli közti terület parkosításáról – írja a portfolio.hu.
Közben hatásvizsgálatot készítenek a Déli pályaudvar jövőbeni szerepéről és tendertervet az üzemi pályaudvar megszüntetéséhez és a Kelenföldi pályaudvar bővítéséhez – olvasható a Magyar Közlöny legfrissebb számában.
A közlönyben megjelent információk szerint a budai vasútfejlesztés, a kapcsolódó köztéri területfejlesztés és csomópontfejlesztés megvalósítása érdekében ötletpályázatot kell kiírni a Déli pályaudvar jövőbeni közösségi célú hasznosítására.
Az emberi erőforrások miniszterének feladata, hogy készítse el a Déli pályaudvar üzemi pályaudvari részén megvalósítandó sport és szabadidős célú városfejlesztés részletes koncepcióját, szükség esetén a Testnevelési Egyetem és a MÁV Zrt. bevonásával. A feladatokra összesen 1 milliárd forintot forrást biztosítanak a költségvetésből.