A kutyahúsiparban a mai napig számos ázsiai ország részt vesz: többek között Kína, Vietnam, Kambodzsa, Laosz, Dél-Korea és Indonézia is. Az egész régióban évente 30 millió kutyust kínoznak és ölnek meg, hogy a húsukat a piacokon értékesítsék – ebből 10 milliót csak Kínában. Egy amerikai vállalkozó, Marc Ching, arra tett fel az életét, hogy véget vessen ennek a barbarizmusnak.
Chingnek Los Angelesben két, szintén kutyákkal foglalkozó üzlete van: az egyik egy étterem, ahol egészséges ételeket kínálnak négylábúaknak, a másik pedig egy menedékhely, ahová az L. A. környéki bántalmazott vagy elhagyott kutyák kerülnek. De a férfi nem elégszik meg azzal, hogy maga körül segítsen a bajba jutott kutyákon – egészen Ázsiáig megy, hogy megmentse a halálra ítélt állatokat.
Ching módszere, hogy az ázsiai mészárszékeken olyan amerikai vállalkozónak adja ki magát, aki az Egyesült Államokba akar kutyahúst importálni. Így beláthat a vágóhidak működésébe, és azt hazudja, hogy majd inkább Amerikában fejezi be a procedúrát. Természetesen hazaérve épp az ellenkezőjét teszi: meggyógyítja és gondját viseli a kutyáknak.
A történet azonban nem ilyen egyszerű: mivel egy megkérdőjelezhető hiedelem szerint a kutyák húsa finomabb, ha haláluk előtt brutálisan megkínozzák őket, ezért számos mészárszéken így is tesznek. Ching azt meséli, volt, hogy nem bírta nézni, ahogy a kutyákat felakasztják, élve megcsonkítják vagy megégetik őket, és szabályosan nekiment a gyilkosoknak – akik aztán őt is megverték.
Bármilyen nehéz is a misszió – testileg-lelkileg egyaránt –, amit Ching vállalt, azt mondja, nem adja fel. Eddig 300 kutyán segített, és folytatja a küldetését.
Forrás: BuzzFeed