A vezetőfülkék elbontásának következtében a fülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés eltűnt, így a vonat befogadóképessége kismértékben megnövekedett – közölte a BKV.
A vezetőpult és az azon található kezelőszervek megmaradtak, azonban egy zárható fedél takarja azokat.
Ahhoz, hogy a vezetőfülke nélküli szerelvényen utazhassunk, egyelőre még némi szerencse is kell, ugyanis egyelőre még messze nem az összes metró ilyen a 4-es vonalon. A vezetőfülkék elbontása folyamatosan történik és várhatóan az év végéig tart, mire az utolsó szerelvény is elkészül és forgalomba áll majd.
Azokkal, akik aggódnak amiatt, hogy nem ember vezeti a 4-es metrót, a BKV megnyugtatásul hozzátette: a szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – többek között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél, nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.