Már a közlekedési vállalatok is létszámhiánnyal küzdenek. Több száz sofőr hiányzik a buszok volánja mögül. A fővárosi szolgáltatási tender győztese legfeljebb a konkurenciától csábíthat el képzett, tapasztalt buszvezetőket, pedig kicsi az esély, hogy vidékről Budapestre költözzön a munkaerő.
A fővárosi vonalak és a vidéki viszonylatok között óriási a különbség. A budapesti forgalom pörgő ritmusa, a szigorúan vett menetrend, a végállomási pihenők hiánya és a nagy utasszám jóval megterhelőbb a vidéki nagyvárosi vagy agglomerációs járatokhoz képest.
A buszsofőri pálya az utóbbi időben egyre kevésbé vonzó, ennek részben az alacsony bér az oka. A piacon a BKV-nál a legnagyobb a leterheltség, az átlagfizetés bruttó 300 ezer forint – írja csütörtöki számában a Népszabadság.
Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.
Minket bármikor megtalálsz, ha kérdésed van, inspirációra vágysz vagy tudni szeretnéd, mi zajlik körülötted. Az átérzi a mindennapjaidat, mert valódi nők, férfiak, testvérek, barátok készítik. Neked, veled, érted írjuk az ország legnagyobb online női magazinját.
A link vágólapra másolása megtörtént!
A link vágólapra
másolása sikertelen! :(