Soha ilyen közelségbe nem került még a ferihegyi vasútvonal megépítése, mint most. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a közelmúltban elkészült a budapesti reptéri vasút megvalósíthatósági tanulmánya. A Kőbánya-Kispest és Monor állomások között 22 kilométeres hosszban megépülő új, az országos vasúthálózatba illeszkedő kétvágányú, villamosított vasúti pályával Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is bekapcsolnák a kötött pályás közlekedésbe.
Ha valóban megvalósul a tervezett vasútvonal, akkor csöppet sem lesz bonyolult a belvárosból a reptérre utazni, hiszen a Kőbánya-Kispest metró végállomás melletti megállóban fel- és leszállhatsz a reptér irányába közlekedő vonatra/vonatról. A fejlesztéssel a vidéken élőknek is megkönnyítenék az utazását, hiszen Debrecenből vagy Szegedről indulva sem kellene bevonatozni a belvárosba, hanem innen érkezve közvetlenül érhető el a reptér.
A növekvő reptéri forgalom miatt nélkülözhetetlen a vasút fejlesztése
Korábban több elképzelés is napvilágra került, amelyek közül mindössze annyi valósult meg, hogy a Ferihegy 1-es terminál előtt vasúti megállót alakítottak ki. Ennek csupán annyi a szépséghibája, hogy mire elkészült, az 1-es terminált bezárták. Vonattal ugyanakkor a Liszt Ferenc reptérre nem lehet eljutni.
A repülőtér folyamatosan növekvő forgalma égetővé tette a kötött pályás összeköttetés kialakítását, amely a 2024-es budapesti olimpiai pályázat közlekedésfejlesztési projektjei között is szerepel. A beruházás minden bizonnyal több tízmilliárd forintot emészt fel, egy kilométeres villamosított kétvágányú pálya beruházási költsége ugyanis átlagosan hárommilliárd forintba kerül.
Egyelőre nem tudni, mikor kezdődhet el a vasútvonal építése, és mikor állhat forgalomba az első Ferihegyre közlekedő mozdony, ugyanakkor ahogyan arról már szó esett, a 2024-es budapesti olimpián már számolnak ezzel a fejlesztéssel – tudta meg a Világgazdaság.