A döntés szerint a külföldiek által fizetendő autópályadíj tíznapos, két hónapos, valamint egész éves időszakra szól majd. A 10 napos matrica 2,5–20 euróba (800–6300 forint) fog kerülni, ez a gépjármű méretétől és károsanyag-kibocsátásától függően változik. A német rendszer öt gépjármű-kategóriát határoz meg. A legdrágább éves matrica 130 euró (41 ezer forint) lesz.
A németek a jármű nagysága és környezetvédelmi besorolása szerint adóznának az úthasználatért, évente átlagosan 75 eurót, azaz kb. 22 ezer forintot. A külföldieknek az autópályákon kell fizetniük, a német állampolgároknak a szövetségi autóutakért is. (Ezzel persze nem akarunk ötletet adni a hazai rendszer kiagyalóinak, Csepreghy és Seszták uraknak.)
A német közlekedési miniszter szerint az útdíj bevezetésének célja a jelentős tranzitforgalom megvámolása, pontosabban hogy “a külföldi autósok is járuljanak hozzá az egyébként mostanáig teljesen ingyenes német autópálya-hálózat fenntartásához”. Az úthasználati díjból nettó 500 millió euró bevétel folyhat be, amit az úthálózat fejlesztésére fordítanak.
Az útdíjat a jövő évi parlamenti választások után vezetik be Németországban.