Tesztelték a 3-as metróvonalra szánt szerelvény budapesti prototípusát. A felújítást végző cég szerint a biztonsági teszt egyik legfontosabb részén, az úgynevezett samponos teszten is tökéletesen megfelelt a jármű. A samponos teszt során csúszós sínfelületen történő megállást próbálták ki. A felújított orosz metró fékrendszere megfelelően működött, és az előírások szerint biztonságos távolságban megállította a vonatot.
Tesztelték emellett a kocsik elektromos szigetelését, a kaszni szivárgászárását, valamint az utasok vészhelyzetben történő evakuálásának a menetét is. A metró mindegyik próbán jól vizsgázott.
Az új szerelvényen modernizált pneumatikus rendszer és fékrendszer kapott helyet, teljes átalakításon esett át a meghajtórendszer is, amelynek köszönhetően a felújított vonatok energiafogyasztása 30 százalékkal alacsonyabb lesz.
Az utastérbe esztétikus, ugyanakkor rongálásbiztos üléseket és kapaszkodókat szereltek, továbbá az utastérben minden éghetetlen anyagból készült. Ezzel a felújított szerelvényeket újabb harminc évig használhatják.
A metrókocsik gyártójával, a szovjet-orosz Metrowagonmashsal tavaly augusztusban írták alá a szerződést 222 metrókocsi felújításáról. Az első két szerelvény már Budapestre érkezett, és jelenleg a magyar közlekedési hatóságok tesztelik. A gyönyörűen felújított szerelvények várhatóan 2017 tavaszán indulhatnak első útjukra a 3-as metróvonalon.