Az elmúlt egy évben sokan találkoztak az OTP Bank új reklámkampányával, amelyben a hitelintézet munkatársainak magukat kellett eljátszaniuk természetes környezetükben. Cikkek, videók, reklámfilmek szóltak róluk. Valljuk be, mindannyiunkban munkál ilyenkor a kisördög: vajon tényleg a bank alkalmazottai-e ők, vagy a pályájuk elején járó, kevésbé ismert színészek? És ha valóban ők voltak, hogyan választották ki őket, és mennyire érezték magukat komfortosan ebben az új szerepben?
Ezeket a kérdéseket is feltettük az OTP Bank marketingkommunikációs vezetőjének, Dolezsai Gergelynek.
A kampányban látható szereplők hús-vér OTP-s ügyintézők?
Ők a bank munkatársai, egytől egyig. Sőt a reklámfilmek további szereplői is többnyire az ő barátaik, rokonaik, ügyfeleik, illetve az adott település lakói. Olyan emberek, akikkel a mindennapokban is kapcsolatba kerülnek.
Szóval bármelyik reklámfilmben látott ügyintézőt megtaláljuk abban a bankfiókban, amely a filmekben szerepelt?
Épp ezért különleges és hiteles a kampányunk. A kecskeméti fiókban például valóban megtaláljuk Molnár Máriát, aki több mint harminc éve foglalkozik lakásmegoldásokkal, nemcsak a reklám sztorija szerint, hanem a hétköznapokban is. Németh Friderikát pedig a mosonmagyaróvári OTP-fiókban kereshetik fel azok az ügyfelek, akiknek váratlan pénzügyi nehézségeik adódnak. Sokáig folytathatnánk a sort, említhetném az év folyamán megismert valamennyi szereplőt. Mindannyian azon dolgoznak, hogy megtalálják az ügyfelek élethelyzetéhez, igényeihez illeszkedő legmegfelelőbb pénzügyi megoldást.
Honnan jött az ötlet?
Az ötlet szinte felkínálta magát. Meggyőződésünk szerint ugyanis ügyintézőink tudják a leghitelesebben képviselni és megjeleníteni a bank által is fontosnak tartott értékeket. Azokat a munkatársainkat akartuk középpontba helyezni, akik nap mint nap kapcsolatban állnak az ügyfelekkel, akik ismerik és a mindennapokban segítik őket.
Mi volt a céljuk ezzel a kampánnyal?
A piac változásai szükségszerűvé tették, hogy a bank jobban megmutassa önmagát, hogy kiemelkedjen a nagy reklámzajból. Célunk az volt, hogy az eddigiekhez képest többet tudjunk elmondani az OTP Bank értékeiről. Úgy véljük, a kampány nemcsak az OTP-t, de az egész bankszektort is közelebb hozhatja az emberekhez a fióki munkatársak valós történetein keresztül.
Hány munkatárs szerepelt a kampányban?
A januári indulás óta a bank kilenc munkatársával ismerkedhetett meg az ország. Belső pályázatot írtunk ki a közel 400 fiókot számláló hálózatunkban dolgozó munkatársaink számára. Természetesen az ország minden pontjáról válogattunk szereplőket. Az első forgatás után, nem meglepő módon határozottan megnőtt a vállalkozó kedvű kollégák száma. Nagyfokú nyitottságot és lelkesedést tapasztatunk, aminek, természetesen mi nagyon örültünk.
Hány emberből választották ki őket?
Mintegy 4000 ügyintéző dolgozik a fiókjainkban, több tucat jelentkezőből választottuk ki a filmeken megjelenőket. Az ügyintézőkkel saját településükön, saját környezetükben forgattuk a saját történeteiket.
Miért pont rájuk, kilencükre esett a választás?
Mindig az éppen aktuális kampányunkban reklámozott banki termék vagy szolgáltatás szakértői közül választottuk ki a szereplőt. Így ők még hitelesebben tudták képviselni az adott terméket. Nem kellett “színészkedniük”, csak önmagukat adniuk.
Az ügyintézők többsége nő. Véletlen?
Bárki pályázhatott, azonban mivel a fiókhálózatban dolgozó munkatársaink túlnyomó része nő, ez tükröződött a reklámfilmekben is. A kilenc szereplőből csak ketten férfiak, Zsadányi Zsolt, a legelső szereplők egyike, illetve Palotás Norbert, akivel a nyár folyamán ismerkedhettünk meg.
Hogyan élték meg ezt az új szerepet a munkatársaik? Hogyan fogadták a filmeket helyben?
Összességében csak pozitív visszajelzések érkeztek, maguktól a szereplőktől is, akik ügyfeleiktől és ismerőseiktől is rengeteg biztatást, elismerést és gratulációt kaptak. Egyikőjük sem bánta meg hogy országosan ismert OTP-s ügyintézővé vált.
Nem volt nekik megterhelő a szereplés?
Nem csak mi, de a munkatársaink is nagyon élvezték a forgatást. Családjuk, barátaik is örömmel vettek részt a sokszor hosszúra nyúló és eléggé fárasztó felvételeken. A tapasztalataikról, arról, hogy miért érezték fontosnak a szereplést, és hogyan élték meg ezeket az órákat, maguk is beszámoltak a forgatásokon készült werkfilmekben, ezek elérhetőek a szereplők NLCafé-profiloldalán.
Mennyire teljesült az a cél, amit az OTP kitűzött a kampánnyal?
A mérések és kutatásaink alapján jól “muzsikál” a kampány, várakozásaink teljesültek. A sikeres fogadtatás miatt jövőre folytatjuk, újabb arcokkal és történetekkel, akik közül elsőként Bergován Dávid kerül képernyőre Nyíregyházáról.