A postánál leginkább az ügyfélszámot akarták növelni, amikor nagymértékben csökkentették a céges csomagszállítások árait. Valóban számtalan új ügyfelet szereztek, csak közben a kevés postás miatt kapacitásuk nem bírta a megnövekedett feladatokat. Mindezt jól példázta a karácsonyi időszakban tapasztalt káosz és a rengeteg késve kézbesített csomag.
A Napi.hu megtudta, a logisztikai káoszt követően a Magyar Posta előnye hátrányba fordult. Nagyon sok ügyfelük azonnal visszapártolt a konkurenciához. A folyamat már karácsony környékén elkezdődött, sok webáruház azonnali jelleggel átszerződött valamelyik csomagküldő céghez. Az idei év elejétől pedig még több szerződését bukta el a posta.
A Magyar Posta kommunikációs osztálya ugyanakkor cáfolja az értesüléseket, szerintük hamisak azok a piaci és sajtóinformációk, amelyek arra vonatkoznak, hogy a posta ügyfelei érezhető mértékben szerződést bontottak volna a társasággal. Elismerik, hogy akadtak kisebb webáruházak, amelyek partnert váltottak, de már 2017-ben is több új szerződést kötöttek. A csomaglogisztikai területen a vállalattal szerződött nagy ügyfelek továbbra is a postát – vagy más cégek mellett a postát is – választják partnernek.