A jegybank a lakásbiztosítások esetében súlyos jogsértésnek ítélte, hogy a biztosító a szerződésekben nem határozta meg, és nem tájékoztatta ügyfeleit egyértelműen az értékkövetésre és a biztosítási díj egyoldalú emelésére vonatkozó rendelkezésekről. Az Aegon kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási, életbiztosítási és lakásbiztosítási termékeit érintő nyilvántartási, adatszolgáltatási, adatfeldolgozási, valamint ellenőrzési rendszerei sem feleltek meg mindenben a jogszabályi előírásoknak.
A Magyar Nemzeti Bank szerint a biztosító többszörösen szegte meg az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat, amikor késve és nem a megfelelő időszakra adta az életbiztosítási szerződések megszűnéséhez kapcsolódó és a jogszabály szerint rendszeresen, évente teljesítendő tájékoztatásokat. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatban pedig jelentős arányban mulasztotta el, vagy határidőn túl tájékoztatta az ügyfeleket például a bonus-malus besoroláshoz szükséges adatok megállapításakor, de vétett a díjhátralékos ügyfelek felszólítása esetében és a kártérítési igények rendezése során is.
A jogsértések miatt az MNB, összesen 45 millió forint bírságot szabott ki az Aegon Biztosítóra, amelyből 30 millió forint felügyeleti és 15 milliós fogyasztóvédelmi, és kötelezte a jogszabályoknak megfelelő működésre. Egyúttal kötelezte, hogy a jogsértések megszüntetéséről haladéktalanul intézkedjen.
Az Aegon Magyarország az MTI megkeresésére közölte: tudomásul vette a döntést, tanulmányozza a határozatot, és a mindenkor hatályos törvények és jogszabályok betartásával jár el.