Bíró Endre, a Metróért Egyesület civil szervezet elnöke a Magyar Nemzetnek meglehetősen vészjósló képet festett a hármas metró vonalának jelenlegi állapotáról. Bíró konkrétan azt mondta, hogy “napról napra növekszik az utazás kockázata a 3-as metrón, s ha a kormányzat nem fizeti ki a felújításhoz szükséges többletköltségeket, ne adja az Isten, hogy katasztrófa történjen”.
Az elnök ezzel reagált arra a fejleményre, hogy az infrastruktúra megfelelő rekonstrukciója kérdéses, mert a felújítás eredeti 137 milliárdos költségéhez további 37 milliárd forint hiányzik.
Bíró Endre szerint a még a 70-es években gyártott szellőztetőberendezések is nagyon rossz állapotban vannak (ő a katasztrofális szót használta), gyakorlatilag alkalmatlanok arra, hogy – amennyiben két megálló között az alagútban tűz vagy bármilyen okból füst keletkezne – biztosítani tudják a mentéshez szükséges, a nemzetközi előírások szerinti 30 perces füstmentes időszakot.
Nem elég, ha a 3-as metró kocsijait felújítják
A Metróért Egyesület vezetője szerint az rendben van, hogy felújítják a 3-as metró vonalán a kocsikat és a síneket is, de mindez még nem elég, az áramellátással is gondok vannak. Szerinte ugyanis hiába állítottak forgalomba már több járművet is, azoknál – az elavult áramellátó rendszer miatt – le kellett tiltani az áram-visszatáplálási funkciót. Légkondicionáló nincs, így nem működik a hűtőrendszer, egyre csak nő a forróság. Kiemelte továbbá, hogy a vonalon több helyen a kitérők (vagy más néven a váltók) állapota is erősen kifogásolható, pedig fontos, hogy ezek jól működjenek, hiszen ezek azok a sínfordulók, amelyeken adott esetben vissza tud fordulni egy szerelvény, vagy ha leállt, akkor ezeken keresztül tudják “kihúzni” az alagútból.