Kitálaltak a volt postások a cég eszement dolgairól

nlc | 2017. Június 06.
Több tényező is okolható a Magyar Postánál tapasztalható színvonalromlás miatt. A dolgozók hiánya, a meglévők hozzá nem értése, a vezetők hozzáállása is kell ahhoz, hogy az egykori királyi intézmény egyszerű sorsjegy-értékesítő vállalkozás legyen.

A tavaly karácsonyi levél- és csomagkiszállítási anomáliák után közbeszéd tárgya lett a Magyar Postánál jelentkező munkaerőhiány, mert részben ezzel magyarázták az elszenvedett fiaskót. A postától távozó dolgozók szerint nem csak az a gond, hogy nincs elég ember, hanem a realitásoktól idegen szabályrendszer és a beosztottjaikat alázó középvezetők is bomlasztják a céget.

“A postának az egyik fő problémája, hogy képzetlen és nem megfelelő az emberállománya, ráadásul nagy a túlterheltség is, miközben a szabályrendszer gyakorta indokolatlan terheket ró az alkalmazottakra” – mondta egy volt postai alkalmazott a Napi.hu-nak. Ezek legfőképpen a postai dolgozók sorsjegy-, biztosítás- és egyéb értékesítési feladatai, melyekre nagyobb hangsúly fektetnek a postánál a vezetők, mint a postai szolgáltatásokra. Az értékesítési feladatok akár 3-4 órával is kitolhatják a dolgozók műszakját.

A túlórázó postai dolgozókkal néha kegyetlen módon bánnak feletteseik. A Napi.hu megemlít egy esetet, amikor tavaly nyár környékén az Országos Logisztikai Központ csoportvezetői bezárták az embereket a feldolgozóba, majd megmondták nekik, hogy addig nem jöhetnek ki, amíg nincs elvégezve a munka. Egy volt postai dolgozó elmondása szerint még WC-re sem engedték ki őket, ezért volt olyan, aki “összehugyozta magát” munka közben, aznap legalább 30-40 ember mondott fel, rögtön a műszak végén.

A rosszul szervezett munka, az egymásba csúszó műszakok és a napi valóságtól távol álló működési szabályzat mind hozzájárul a posta jelenlegi helyzetéhez, akárcsak a dolgozók maguk, akik inkább a lógásra játszanak és a munka könnyebb végét fogják meg, már ha megfogják  – derül ki a Napi.hu cikkéből.

Exit mobile version