Aktuális

Ne hagyd otthon a személyid, ha csekket mész feladni!

E hét elejétől már a sárga és a fehér csekk befizetésekor is elkérhetik a postán a személyi igazolványt és a lakcímkártyát is. Június 26-án lépett életbe a pénzmosás elleni törvény új rendelkezése.

A rendelkezés így szól: a 2017. évi LIII. törvény, azaz a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló szabályozás alapján hétfőtől a hárommillió-hatszázezer (3 600 000) forintot el nem érő ügyleti megbízás teljesítésekor a postai szolgáltató az azonosításnál köteles rögzíteni természetes személy esetén

  • a családi és utónevet,
  • a születési helyet,
  • időt,
  • a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél esetében a nevét, rövidített nevét,
  • valamint a székhelyének, külföldi székhelyű vállalkozás esetén – amennyiben ilyennel rendelkezik – a magyarországi fióktelepének címét.

Rögzítik ezenkívül a megbízás tárgyát és összegét is, és kérhetik a személyit, lakcímkártyát, külföldi befizető esetén az útlevelet vagy szintén a személyit.

Több adminisztráció

A Napi.hu azt írja, hogy amikor munkatársuk 15 ezer forint alatti összegekről akart csekkeket feladni a postán, az ügyintéző azt mondta neki, hogy csak akkor tudja továbbítani a befizetett pénzt, ha ráírja a feladó személyes adatait. A postai munkatárs úgy fogalmazott: az ügyfelek ezzel is segítik a “terrorizmus finanszírozása elleni küzdelmet”. Ezt követően az elkért személyes adatokat ráírta a csekkekre, majd úgy továbbította. Hozzáfűzte azt is, hogy az adatok folyamatos jegyzetelgetése miatt a szokásosnál jóval több dolga volt aznap.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top