Mindenképpen barnamezős beruházásban, lehetőleg valamilyen kevéssé hasznosított vagy teljesen kihasználatlan vasúti területen épülhet fel az új Közlekedési Múzeum. A tervek szerint komoly profiltisztításra készül a múzeum vezetése, amiből más kiállítóhelyek, tárlatok is nyerhetnek. A folyamat végére akár több izgalmas kiállítás is létrejöhet – mondta a Magyar Időknek a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója, Vitézy Dávid.
Miután a múzeumi negyed keretében megvalósítani tervezett új Közlekedési Múzeumról kiderült, hogy a városligeti helyszíne még a föld alatti bővítéssel sem lenne elég a teljes tárlat elhelyezésére, az egész projektet újra kellett tervezni. A nagyobb relikviákat máshová kell költöztetni. A cikk szerint jelenleg a szóba jöhető helyszíneket vizsgálják, a végeredményről pedig Vitézynek szeptember végéig kell jelentést készítenie a kormány számára.
Korábban írtuk, hogy a Kőbányai úti Északi Járműjavító a legesélyesebb arra, hogy a múzeum közlekedési emlékeinek, a vonatoknak, repülőknek helyet adjon, és ezt a főigazgató is megerősítette a Magyar Időknek. Vitézy Dávid azt is hozzátette, hogy a magyar feltalálók és a hazai innováció történetét bemutató kiállítás, a Műszaki Múzeum maradna csak a ligetben.
Az a főigazgató elképzelése, hogy minden mozgásképtelen jármű kerüljön a Közlekedési Múzeum új központjába, és minden olyan jármű, amely működik és tud utast szállítani, a BKV nosztalgiajárat-flottájába. Ugyanakkor lenne egy olyan gyűjtemény is, amelyet még messzebbre költöztetnének: Vitézynek állítólag nincs ellenére, hogy az űrhajózási relikviákat vidékre vigyék. Méghozzá a Közlekedési Múzeum többi részétől jó messzire: az első magyar űrhajós szülőfalujába, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Gyulaházára szállítanák ezeket a műtárgyakat.