Az Avation Herald légi közlekedési szaklap az Ausztráliai Repülésbiztonsági Bizottság (ATSB) által kiadott lezáró jelentésére hivatkozva azt írta, hogy a járaton 134-en utaztak, a pilótafülkében a kapitányon és a kadéton kívül még egy első tiszt volt.
A kadét negyedik útját teljesítette az Airbus A320-as géppel, de a Melbourne és Hobart közötti járat volt az első, amikor ő irányított. A felszállásnál a tanuló túlhúzta a repülőgép irányítását végző joysticket, emiatt a gép farka a futópálya betonjának ütközött, úgynevezett tailstrike-ot szenvedett.
A pilóták ezt követően jelentették a légi forgalmi irányításnak, hogy visszatérnek a repülőtérre, a landolást már a másik első tiszt hajtotta végre. Leszállás után átvizsgálták a gépet, és kiderült, hogy a segédhajtómű több alkatrésze is megsérült, de szerkezeti károsodás nem érte a repülőgépet. A pilótát a Jetstar újabb szimulátoros képzésre küldte, a gép pedig pár nappal később újra a levegőben volt.
Az eset még tavaly májusban történt, de az ATSB csak most tette közzé a jelentését, amely a baleset okát is tartalmazta.