Aktuális

Különleges kísérletet végeztek az M1-es autópályán

Önvezető kamionokat teszteltek a közúti forgalomban pénteken, a járművek 50 kilométert tettek meg az M1-es autópályán.

Önvezető kamionokat teszteltek az M1-es autópályán. A három kamion egy speciális technológia, a platooning segítségével haladt a sztrádán: csak az első járműben ült vezető, a többi kamion a vezeték nélküli kapcsolatnak köszönhetően követte a konvoj első tagját.

Ennek ellenére biztonsági okokból az M1-esen haladó valamennyi jármű vezetőfülkéjében ült sofőr. A kamionok Lébénynél hajtottak fel a sztrádára, majd Rábapatonánál, az M85-ös gyorsforgalmi úton fordultak vissza. A kamionokat a Volvo Trucks és a Waberer’s International Nyrt. közösen tesztelte. 

Dér Péter, a Volvo Trucks kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a platooning technológiával biztonságosabb, környezetkímélőbb és gazdaságosabb lehet az árufuvarozás. A járművek reakcióideje gyorsabb, mint az emberé, így könnyebben elkerülhetők a balesetek, kevesebb üzemanyagot használnak fel a konvojban haladás miatt, ezáltal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki. Előnye még, hogy csak egy sofőr utazik a konvojjal.

A technológiai mindennapos használata előtt rendezni kell a különböző országok közlekedési és egyéb szabályait is. Reálisan négy-öt év múlva üzemeken belül, logisztikai centrumokban már alkalmazható lesz a megoldás, de a közúti fuvarozásban egyelőre még nem valószínű, hogy bevezetik.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top