Egy egységes felület jön létre a most ismert Ügyfélkapu helyett, amelyen keresztül a szolgáltatókkal, illetve az önkormányzatokkal lehet a kapcsolatot tartani, és több ezer ügyet lehet elintézni – mondta Hajzer Károly informatikai helyettes államtitkár az InfoRádiónak.
Az új szolgáltatások közé tartozik az e-papír rendszer, amely elektronikus űrlapként helyettesíti az eddigi papíralapú állampolgári megkereséseket, mindent egy helyen lehet majd elérni. A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. szerint személyre szabható ügyintézési felületet használhatnak január 2-ától az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek. Az ügyintézési felületre elsőként csak ügyfélkapus azonosítással, a jövőben azonban többféle azonosítási mód (eSzemélyi, telefonos azonosítási kód) közül választva lehet majd belépni.
Az új felület, amely január 2-ától pilot jelleggel lesz elérhető, nem pusztán ügyintézési platform lesz, hanem az e-közigazgatási portálokat és szolgáltatásokat összefogó komplex keretrendszer, amelyre az e-ügyintézési szolgáltatók (például államigazgatási szervek, a helyi önkormányzatok, bíróságok, közüzemi szolgáltatók) tudják kihelyezni saját szolgáltatásaikat.
Egy átmeneti időszakban a régi ügyfélkapu és az új egységes, személyre szabott elektronikus ügyintézési felület párhuzamosan működik majd, utóbbira azoknak külön nem kell regisztrálniuk azoknak, akik az elektronikus ügyfélkapun már regisztrálva vannak.