Több száz munkavállalót érinthet a magyarországi Tesco hipermarketekben tervezett átalakítás, amelynek során összevonják, egyszerűsítik a munkaköröket a vásárlókkal közvetlen kapcsolatot jelentő ügyfélszolgálatokon – olvasható a Magyar Idők hétfői számában.
A lépést az anyaországban, valamint a kelet-közép-európai Tesco Europa-csoport valamennyi tagjánál végrehajtják. Hazánkban például megszűnik a vevőszolgálati specialista munkakör. Az átszervezés leépítést is magával hozhat. Az angliai átszervezés 1700 munkavállalót érint.
A Magyar Idők megkeresésére a Tesco Globál Zrt. azt közölte: a strukturális változások a Tesco angliai üzletágát érintik, és nincsenek hatással a magyarországi működésre. Ezzel szemben a lap úgy értesült, hogy a racionalizálás miatt az egész kelet-közép-európai régióban, illetve hazánkban is újabb átalakításokat rendelt el az anyacég.
A napilap londoni forrása elmondta, hogy központi utasításra a magyarországi hipermarketekben – amelyek a 206 üzlet nagyjából felét teszik ki – átalakítják az ügyfélszolgálatokon dolgozók feladatköreit. Így például több munkakört összevonnak, s ugyan a vevőkkel való kapcsolattartást vagy például a garanciális ügyek intézését ellátó vevőszolgálatok megmaradnak az áruházakban, de jellemzően egy-egy munkatárssal a korábbi több, erre a célra kijelölt dolgozó helyett. Úgy tudjuk, nem feltétlenül szándék, hogy alkalmazottaktól váljanak meg, azonban nem lesz mindenki számára elfogadható új szerep a cégnél, vagyis az átszervezés leépítéssel járhat.