Aktuális

Genovai tragédia: már rég le kellett volna bontani a hidat

Egész éjjel dolgoztak a mentőcsapatok Genovában, ahol tegnap leszakadt egy híd az A10-es autópályán. A katasztrófában legalább 42-en életüket vesztették, de még további áldozatokra számítanak. Szakértők szerint a híd tragédiája előre látható volt, már rég le kellett volna bontani.

A legfrissebb hírek szerint már 42 halálos áldozata van a keddi tragédiának Genovában, ahol eddig tisztázatlan okok miatt az autósok alatt szakadt le az A10-es autópálya 42 méter magas hídja.

Több száz katasztrófamentő egész éjjel kutatott esetleges túlélők után a genovai hídomlás helyszínén, és csütörtökön napközben is folytatják a munkát. A rendőrökkel és mentőkkel együtt mintegy ezren dolgoznak ott.

Olasz belügyminisztériumi források éjszaka közölték, hogy a halálos áldozatok biztos száma 35, ötöt közülük még nem tudtak azonosítani. A legfrissebb hírek már 42 halottról szólnak, közülük ketten román állampolgárok. A Rai News24 szerint továbbra is mintegy tíz eltűntet tartanak nyilván a hatóságok, a kórházban ápolt 15 sérült közül pedig kilencnek súlyos az állapota. A La Repubblica úgy értesült, a halottak között van három – 8, 12 és 13 éves – gyerek is. 

Az A10-es autópálya leszakadt hídja Genova közelében 2018. augusztus 14-én. A balesetnek legkevesebb két tucat halottja van. (MTI/AP/Alekszandr Zemljanyicsenko)

A Morandi híd állapotával kapcsolatban ellentmondásos információk kerültek a híradásokba. Az AFP hírügynökség úgy tudja, hogy már megépítésétől kezdve szerkezeti problémák voltak a híddal, rendszeresen ki kellett javítani rajta a repedéseket és az elmálló betont.

Rég le kellett volna bontani

A hidat 1967-ben adták át a forgalomnak, az első nagyobb rekonstrukciót 1992 és 1994 között végezték, azóta szinte folyamatos felújítás és állagmegőrzés alatt állt, de a megnövekedett autó- és kamionforgalmat már nehezen viselte. Az elmúlt időszakban már naponta 25 ezer kamion haladt át rajta. 2014-ben a helyi újság már arról írt: itt volna az ideje a híd felrobbantásának – írja az Index a genovai hídomlással foglalkozó cikkében

A híd fenntartója, az Autostrade (ASPI) cég szerint nem voltak előjelei a tragédiának, a hídomlás teljesen váratlanul következett be, semmi jel sem utalt arra, hogy a híd veszélyes, ráadásul folyamatosan ellenőrizték az állapotát, nem csak úgy, ahogy a törvény előírja.

A politikusok a tragédia felelőseinek megbüntetését követelik. Edoardo Rixi, az infrastruktúráért felelő miniszterhelyettes az ANSA olasz hírügynökség nyilatkozva azt mondta: szerinte az egész hidat el kell majd bontani, ami súlyos közlekedési problémát fog okozni.

Megjósolták a leomlást

A híd túlterheltsége már a 2012-es genovai városi tanács ülésén is téma volt, de az Öt Csillag Mozgalom nyomására letettek tehermentesítő, elkerülő szakasz megépítéséről. Ekkor a gyáriparosok szövetségének helyi elnöke azt mondta az egyik lapnak: „Majd 10 év múlva, amikor összedőlt a Morandi híd, és órákat kell állnunk a dugókban, akkor jusson eszünkbe azoknak a neve, akik most azt mondták (az elkerülőre), hogy nem.”

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top