A prémiumautók szegmense 9,5 százalékkal bővült 2018-ban az új autók magyarországi piacán. Az eladott 136 601 személyautóból 12 949 prémiumkategóriás volt tavaly. Ez a szegmens évek óta stabilan 10 százalék körül bővül.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) 20 márkát sorol a prémiumszegmensbe. Ennek 72,5 százalékát három márka – a Mercedes, a BMW és az Audi – uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken.
A vezető márkák mögé felzárkózik még a Volvo, a Lexus, mellettük évi 150-200 körüli darabszámot tud elérni Magyarországon az Infinity, a Jaguar és a Porsche.
- A prémiumkategória élén 2018-ban Magyarországon a Mercedes állt 4018 eladott személyautóval, ami a cég tájékoztatása szerint 25 százalékos bővülés volt.
- A második helyezett BMW tavaly 3140 autót értékesített Magyarországon, 16,3 százalékkal bővülve az előző évhez képest.
- Az Audi 2018-ban 2229 autót értékesített Magyarországon, az eladások 19 százalékkal mérséklődtek.
Mindhárom márkánál az SUV-kategória bővülése volt a legnagyobb, és várhatóan idén is folytatódik ez a tendencia.