
Hétfőn teljesen leállt az MKB netbankja, a Telebankár rendszer – írta olvasói bejelentések alapján az Index. Az ügyfelek szerint sem a telefonos alkalmazásból, sem böngészőből nem lehet elérni a felületet, így online nem lehet utalni, és a terhelt tranzakciók sem érkeznek meg a rendeltetési helyükre.

Fotó: MTVA
A lap szerint mindenki, akinek sürgős elintéznivalója van, személyesen megy be a bankfiókokba, ami miatt több helyen hatalmas tumultus alakult ki, van, ahol órákat kell várni az ügyintézőkre.
Az egyik levélben érkezett beszámoló szerint az elmúlt hetekben a mobilalkalmazásuk néha működött, néha nem, de a mostanihoz hasonló leállásra még nem volt példa.
Az olvasói jelzések szerint az ügyfelek semmiféle tájékoztatást sem kaptak a banktól arra vonatkozóan, mi a gond, és mire számíthatnak a továbbiakban. A lap az MKB-t is megkérdezte arról, hogy mi okozta a leállást. Közvetlen választ nem kaptak, de a bank az MTI-nek küldött közleményében a következőket írta: „Az MKB Bank mobilapplikációjának és online felhasználói felületének felhasználói átmeneti lassulást vagy időszakos szolgáltatáskiesést tapasztalhatnak a bank core rendszerétől független adatforgalom irányító rendszer meghibásodása miatt. A hiba észlelését követően a bank szakértői – a beszállító bevonásával – azonnal megkezdték az okok feltárását. Az érintett adatok feldolgozása megkezdődött, a normál működés helyreállítása folyamatban van.”