Elfoglalta pozícióját a Clark Ádám daru és kedd hajnalban megkezdődött a május 29-én balesetet szenvedett Hableány sétahajó kiemelése a Dunából. A hvg.hu élő közvetítésében arról írnak, hogy az Országos Rendőr-főkapitányság a közvetítő újságírókat arra kérte, biztonsági okokból és a hely hiánya miatt a lehető legkevesebb felszerelést vigyék magukkal. A kiemelés műveletet a TEK felügyeli, melynek munkatársai a körülmények függvényében bármikor megszakíthatják a tudósítást.
Maga a kiemelés lassú folyamat lesz, akár hat órán keresztül is eltarthat. A művelet legfontosabb mozzanatai:
- El kell érni, hogy a hajó elszakadjon az aljzattól, ez a legkritikusabb pontja az emelésnek.
- A vízből először a parancsnoki híd bukkan majd elő. Ezen a ponton az emelés leáll, amíg a búvárok áldozatok után kutatva átvizsgálják a roncsot.
- Ezután a napozófedélzet (maradványai) érik el a víz felszínét, ezt is átvizsgálják a búvárok.
- Utána az utastérrel is így teszenk – itt tartózkodotak a legtöbben.
- Valószínű, hogy a roncsban lesznek még áldozatok. Miután a búvárok átvizsgálták az egészet, a Clark Ádám úszódaru tovább emeli a hajót és a kék színű bárkába helyezi.
- Amint a roncs oda felkerült, rögzítik, majd elszállítják. Ezután a BRFK veszi át az ügyet, munkatársaik helyszíni szemlét tartanak majd a hajó maradványain.
A Hableány sétahajó május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni, nyolc embert még keresnek: hét dél-koreai utast és a sétahajó magyar kapitányát.