Aktuális

Itt a megoldás, hogy ne nyelje el az OTP-automata a kártyádat

Merthogy az utóbbi időben sok kártyát szippantottak be. A bank válaszolt a problémával kapcsolatos kérdésekre.

Az Indexnek írt egy bankautomaták ürítésével foglalkozó olvasójuk, hogy amióta új, érintőképernyős automatákat állítottak üzembe az OTP Banknál, azóta megszaporodott az elnyelt kártyák száma. „Amióta ki lettek téve az érintős gépek, iszonyat mennyiségű kártyát kell bevinnünk a központba. (…) Töltésenként 5-6 kártya mindig van”
– írta. 

Az illető azt állítja, hogy a probléma minden új OTP-s ATM-et érint. A lap megkereste a bankot, hogy valóban növekedett-e az elnyelt kártyák száma. Az OTP erre a kérdésre konkrétan nem válaszolt, viszont elmondták, hogy az új automatákat a kártya odaérintésével is lehet használni, és ez csökkenti a bevonások számát.

 „Az OTP Bank annak érdekében, hogy a készpénzfelvétel során az ATM kártyaleolvasója még védettebb legyen a kártyalopásokkal, kártyamásolásokkal szemben, érintéses funkcióval is ellátott, új típusú terminálokat helyezett forgalomba. Ebben az esetben a tranzakcióhoz elegendő a piktogrammal jelzett felülethez érinteni az erre alkalmas kártyát, majd a hagyományos módon megadni a PIN kódot. A biztonsági szempontokon túl ez a funkció a kártyabevonások bekövetkezését is csökkenti.” Az OTP hozzátette, elismerik, hogy előfordulhatnak műszaki hibák, azonban szerintük az ügyfelek téves terminálhasználata, figyelmetlensége is gondot okozhat: „Mind a már eddig is működő, mind az újonnan bevezetett technológia alkalmazása során előfordulhatnak műszaki problémák, átmeneti üzemzavarok, amelyet a hitelintézet a lehető legrövidebb időn belül elhárít. Ugyanakkor az új típusú ATM-ek működését az ügyfeleknek is meg kell szokni, az esetek egy részében az ezzel kapcsolatos téves terminálhasználat vagy figyelmetlenség is idézhet elő vitás eseteket.”

Bankautomata (ATM) az OTP Bank új, innovációs fiókjában Budapesten, az Árkád üzletközpontban az avatás napján, 2018. november 20-án. MTI/Balogh Zoltán

Az Index olvasója azt is írta levelében, hogy a bankautomaták sokszor lefagynak, azonban ez nem mindig egyértelmű, ugyanis sokszor csak egy „Kérem, várjon!” üzenet jelenik meg, és nem egyértelmű, hogy az automata üzemképtelen. Erre a problémára a bank a következő választ adta: „Az ATM mindenkori állapotáról annak kijelzőjén megjelenő üzenetek tájékoztatják az ügyfeleket, így arról is, hogy üzemképes-e a készülék, vagy sem. Amennyiben a terminál nincs áramellátás alatt, akkor a képernyő funkciógombjai sem működnek.”

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top