Több magyar híresség is adakozásra szólította fel követőit Facebookon. A többség az Amazon Watch nevű szervezetnek gyűjt, éppen ezért az Index utánanézett, hova is kerül, hogyan használják fel ezt a mérhetetlen összeget, ami csak nálunk összegyűlt.
A portál azt írja, a szervezet eddig egy fillért sem kapott a felajánlott pénzekből.
Paul Paz y Mino, az Amazon Watch társigazgatója azt mondta, hetekbe kerül, míg a Facebookról beérkező adományok elérik a számláikat.
Az Amazon Watch nevű civil szervezetet 1996-ban alapították, és az Egyesült Államokban, Oaklandban található csoport célja nem a tűzoltás, hanem az Amazonas-medencében élő őslakosok jogainak védelme.
A szervezet az Egyesült Államokban működik, bevételük nagy részét kampányra fordítják, a tavalyi bevételük tíz százaléka ment az őslakos indiánoknak nyújtott pénzügyi támogatásra.
Paul Paz y Mino az Indexnek úgy fogalmazott, hogy habár nem vesznek részt direktben a tűzoltásban, azon vannak, hogy megakadályozzák a jövőbeli pusztítást és nemzetközi nyomást gyakoroljanak a brazil kormányra a megfelelő lépések elérése érdekében. „A tűzoltás a brazil kormány és Bolsonaro elnök feladata” – fogalmazott a tulajdonos, ők a közösségi médiában keltik fel a figyelmet az ügy iránt, és nyomást gyakorolnak.
A lángoló esőerdők apropóján gyűjtő másik nagy szervezet, az Earth Alliance viszonylag új, Leonardo DiCaprio, Brian Sheth és Laurene Powell Jobs idén nyáron hozta létre, és ők tényleg a tűzoltásra költenek az Amazon Forest projektben ötmillió dolláros (másfél milliárd forintos) kezdőtőkével.
(Kiemelt kép: Getty Images)