Aktuális

Hírességek gyűjtenek az Amazon Watchnak, de az a pénz nem tűzoltásra megy

A szervezet tavalyi bevételének 10 százaléka jutott az indiánoknak, a többi kampányra és közösségi oldalakra ment.

Több magyar híresség is adakozásra szólította fel követőit Facebookon. A többség az Amazon Watch nevű szervezetnek gyűjt, éppen ezért az Index utánanézett, hova is kerül, hogyan használják fel ezt a mérhetetlen összeget, ami csak nálunk összegyűlt.

A portál azt írja, a szervezet eddig egy fillért sem kapott a felajánlott pénzekből.

Paul Paz y Mino, az Amazon Watch társigazgatója azt mondta, hetekbe kerül, míg a Facebookról beérkező adományok elérik a számláikat.

Az Amazon Watch nevű civil szervezetet 1996-ban alapították, és az Egyesült Államokban, Oaklandban található csoport célja nem a tűzoltás, hanem az Amazonas-medencében élő őslakosok jogainak védelme.

A szervezet az Egyesült Államokban működik, bevételük nagy részét kampányra fordítják, a tavalyi bevételük tíz százaléka ment az őslakos indiánoknak nyújtott pénzügyi támogatásra.

Paul Paz y Mino az Indexnek úgy fogalmazott, hogy habár nem vesznek részt direktben a tűzoltásban, azon vannak, hogy megakadályozzák a jövőbeli pusztítást és nemzetközi nyomást gyakoroljanak a brazil kormányra a megfelelő lépések elérése érdekében. „A tűzoltás a brazil kormány és Bolsonaro elnök feladata” – fogalmazott a tulajdonos, ők a közösségi médiában keltik fel a figyelmet az ügy iránt, és nyomást gyakorolnak.

A lángoló esőerdők apropóján gyűjtő másik nagy szervezet, az Earth Alliance viszonylag új, Leonardo DiCaprio, Brian Sheth és Laurene Powell Jobs idén nyáron hozta létre, és ők tényleg a tűzoltásra költenek az Amazon Forest projektben ötmillió dolláros (másfél milliárd forintos) kezdőtőkével.

(Kiemelt kép: Getty Images)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top