Aktuális

Itt a MÁV magyarázata, ezért nem tudtak elindulni reggel a vonatok

„Rossz munkaszervezés” miatt maradtak ki az elővárosi vonatok, de más okok miatt sem tudják betartani a menetrendet.

Rossz munkaszervezés miatt maradt ki szerdán négy elővárosi vonat Budapest és Pécel között, nem pedig a mozdonyvezetők hiánya miatt – cáfolta a sajtóban megjelent híreket csütörtökön a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy a személyi felelősségre vonás nem marad el.    

Loppert Dániel hangsúlyozta, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál, átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot.

Emberek a vonat mellett a Nyugati pályaudvar egyik peronján (forrás: MTVA / Bizományosi: Jászai Csaba)

Közölte, hogy tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni.

A kommunikációs igazgató elmondta, hogy egyre kevesebb pénztárosra van szükség az utasok jegyvásárlási szokásainak változása miatt, egyre többen vesznek MÁV-alkalmazáson vagy interneten jegyeket. A jegypénztárokat fokozatosan kivezetik, illetve azokat utascentrummá szervezik át. A jegyvizsgálóknál a betöltetlen pozíciókat munkaszervezéssel oldja meg a vasúttársaság.

Azt mondta, a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd–Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top